ОСЛУШКИВАЊЕ НЕПОТРОШЕНЕ АВАНГАРДЕ: ДАНИЛ ХАРМС У РАДИОФОНИЈИ БЕОГРАДСКИХ АУТОРА

Аутори

  • Марија Ћирић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

авангарда, атематичност, пост-заум, пародирање, радиофонија, театар апсурда, звук

Сажетак

Текст на тему „Ослушкивање непотрошене авангарде: Данил Хармс у радиофонији београдских аутора“ јесте интердисциплинарни оглед који разматра односе „осме“/радиофонијске/ уметности звука и њених књижевних упоришта, али са платформе композиционих модела преузетих из домена (класичне) музике. Поменуте релације презентоване су на конкретним примерима односно „звучним инсценацијама“ оствареним у периоду од 1977-2002. у Драмском програму Радио Београда.

Author Biography

Марија Ћирић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Марија Ћирић рођена је 1969. године. Ради као музички уредник у Драмском програму Радио Београда. Сарађује са Националном телевизијом и писаним издањима у својој земљи (Нови Звук, Политика, Филмограф). Музички је критичар недељника NIN и месечног издања Књижевни лист. Аутор је бројних телевизијских и радијских пројеката, као и музике за радио драме и кратки филм. Учествовала је на интернационалним фестивалима Prix Italia, Prix Europa, Premios Ondas, Birds Eye View (Лондон), Balkan Music and Art (Roterdam), Animafest (Загреб), Prix Marulić (Хвар). Студенткиња је завршне године докторских студија на Универзитету уметности у Београду (Група за теорију уметности и медија).

Референце

1. Danil Kharms and the Poetics of the Absurd (edited by Neil Cornwell), MacMillan in association with the School of Slavonic and Eastern European studies, University of London, London, 1991.
2. D anuser, Hermann: „Arnold Schonberg – Portrait of a Century“, Arnold Schonberg Center 1998, http://www.schonberg.at
3. Појмовник руске авангарде, свеска бр. 3, 7, 8, Графички завод Хрватске, Загреб 1990.
4. Difference de qualite, Danil Harms (izbor i prevod Vladimir Gerić), Izdavački centar Revija Osijek, Osijek, 1983.
5. Gordon, Mel: „Songs from the Museum of Future: Russian Sound Creation (1910-1930)“, Wireless Imagination, Sound, Radio and the Avant-garde, Douglas Kahn et al, The MIT Press, Cambridge Massachusetts, 1992.
6 Данил Хармс, Градац бр. 146-147, 2002.
7. Хармс, Данил: Случајеви (превод Дејан Михаиловић), Рад, Београд, 1995.
8. Хлебњиков, Велимир: Обијање Васељене (превод Злата Коцић), Рад, Београд, 1998.
9. Јохансен/Ларсен: „Код и структура: од разлике ка значењу“, Увод у семиотику (превео са енглеског Стипе Гргас), CroatiaLiber, Загреб, 2000.
10. Јокић, Мирослав: Очаравање ува“, Универзитет БК, Академија уметности, Београд 2000.
11. Јокић, Мирослав: Радиофонијски простор, РТС Радио Београд, Београд, 2002.
12. Јокић, Мирослав: Историја радиофоније, рукопис.
13. Луис, Керол: Алиса у земљи иза огледала (превод Луке Семеновића), Младо покољење, Београд, 1964.
14. Лунц, Лав: Мајмуни долазе, Рад, Београд, 1990.
15. Хармс, Данил: Случајеви (избор, превод и предговор Дејан Михаиловић), Знак, Београд, 1982.
16. Паунковић, Зорислав: „Лав Лунц“, Мајмуни долазе, Рад, Београд, 1990.
17. Piccon-Vallin, Beatrice: „Foreggerova radionica (atelier) i komična struja u sovjetskom teatru“, Sovjetska kazališna avangarda (priredio Branimir Donat), CEKADE, Zagreb, 1985.
18. Shawn, Allen: Arnold Schoenberg’s Journey, Harvard University Press, Cambridge Massachusetts, 2002.
19. Шуваковић, Мишко: Постмодерна (73 појма), Народна књига/Алфа, Београд 1995.

Downloads

Објављено

31.12.2007

Како цитирати

Ћирић, М. (2007). ОСЛУШКИВАЊЕ НЕПОТРОШЕНЕ АВАНГАРДЕ: ДАНИЛ ХАРМС У РАДИОФОНИЈИ БЕОГРАДСКИХ АУТОРА. Наслеђе, 4(8), 85–106. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/113

Bрој часописа

Секција

Темат: УМЕТНОСТ И МЕДИЈИ