О МУЗИЧКОЈ ДЕЛАТНОСТИ ТАЊЕЈЕВА И ЊЕГОВОМ ИСТРАЖИВАЊУ КОНТРАПУНКТА

Аутори

  • Зоран Божанић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности

Кључне речи:

Сергеј Иванович Тањејев, композиција, пијанизам, педагогија, теорија покретног контрапункта

Сажетак

У чланку је размотрена уметничка, педагошка и научна делатност Сергеја Ивановича Тањејева. С обзиром на то да у нашој музичко-теоријској литератури ова проблематика није довољно изучена, циљ је да се сагледавањем разних аспеката Тањејевљевог рада, са посебним акцентом на научно истраживање контрапункта, истакне његова велика улога у процесу развоја руске музичке културе.

Author Biography

Зоран Божанић, Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности

Зоран Божанић рођен је 1971. године. Музички теоретичар, композитор, извођач, доцент на Катедри за музичку теорију Факултета музичке уметности у Београду. Дипломирао је композицију и хармонику на Конзерваторијуму „П. И. Чајковски“ у Кијеву (Украјина), а магистрирао на одсеку за композицију и оркестрацију ФМУ у Београду. Тренутно похађа Докторске студије – Група за Теорију уметности и медија Универзитета уметности у Београду. Као извођач добитник је многих домаћих и иностраних награда. Аутор је симфонијских, камерних, хорских и солистичких композиција. Дела су му извођена у Југославији, Украјини, Финској, Грчкој, Великој Британији... Његове композиције објавиле су издавачке куће: „harmonia“ – Беч (Аустрија), „Нота“ – Књажевац, Академија лепих уметности – Београд (Србија), Музичка академија – Сарајево (Босна и Херцеговина). Написао је теоријску студију Музичка фраза (clio, Београд, 2007), као и бројне чланке из области музичке теорије.

Референце

Аминова, Галима: „Философия музыки кантат С. И. Танеева“, Вестник
Красноярского государственного университета, № 3, Красноярск, 2005.
Арзаманов, Федор: „Савременая музыка и Танеев“, Советская музыка, №10, Москва, 1989.
Асафьев, Борис: Русская музыка – XIX и начало XX века, Музыка, Ленинград, 1979.
Бернандт, Григорий: „Черты личности“, Советская музыка, № 8, Москва, 1977.
Б. Яворский – воспоминания, статьи и письма, том I, Музыка, Москва, 1964.
Глиэр, Рейнгольд: „Воспоминания о С. Танееве“, Советская музыка, № 7, Москва, 1955.
Яворский, Болеслав: „Из воспоминаний о С. И. Танееве“, Советская музыка, № 3, Москва, 1948.
Корабельникова, людмила: Творчество С. И. Танеева; Историкостилистическое исследование, Музыка, Москва, 1986.
Корабельникова, людмила: „Заметки о творчестве“, Советская музыка, № 8, Москва, 1977.
Корабельникова, людмила: „Танеев Сергей Иванович“, в Юрий Келдыш (ред.): Музыкальная энциклопедия, Советская энциклопедия, Москва, 1981.
Корабельникова, людмила: „Новые материалы о С. Танееве“, Советская музыка, № 9, Москва, 1959.
Келдыш, Юрий: История русской музыки – часть третья, Государственное музыкальное издательство, Москва, 1954.
Левая, Тамара: Русская музыка начала XX века в художественном контексте эпохи, Музыка, Москва, 1991.
Михайлов, Михаил: „О классицистских тенденциях в музыке XIX–начала
XX века“, Этюды о стиле в музыке, Музыка, Ленинград, 1990.
Протопопов, Владимир: „О тематизме и мелодике С. И. Танеева“, Советская музыка, № 7, Москва, 1940.
Сабанеев, Леонид: С. И. Танеев, Таир, Париж, 1930.
Савенко, Светлана: Сергей Иванович Танеев, Музыка, Москва, 1985.
Савоскина, Галина: „Заметки о стиле Шестого квартета С. И. Танеева“,
Страници истории русской музыки, Музыка, Ленинград, 1973.
Танеев, Сергей: Подвижной контрапункт строгаго письма, М. П. Беляевь, Лейпцигь, 1909.
Танеев, Сергей: Подвижной контрапункт строгого письма, Государственное музыкальное издательство, Москва, 1959.
Танеев, Сергей: учение о каноне, Музсектор Госиздата, Москва, 1929.
Taneiev, Sergei: Convertible counterpoint in the strict style, Humphries, Boston, 1962.
Хопрова, Татьяна: Сергей Иванович Танеев, Музыка, Ленинград, 1980.

Downloads

Објављено

27.12.2008

Како цитирати

Божанић, З. (2008). О МУЗИЧКОЈ ДЕЛАТНОСТИ ТАЊЕЈЕВА И ЊЕГОВОМ ИСТРАЖИВАЊУ КОНТРАПУНКТА. Наслеђе, 5(11), 133–150. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/170