РАЗНОЛИКОСТ ПОЛАЗНИХ ПРИНЦИПА У ПРЕДМЕТУ КЛАВИРСКА МУЗИКА

Аутори

  • Сања Р. Пантовић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

клавирска музика, клавир, педагог, универзалност, приступ, студент, претходно образовање, индивидуа, уметнички доживљај, тон, клавирска техника, избор програма, економичност, концентрација

Сажетак

Основни задатак рада је анализа почетних и развојних принципа у настави предмета Клавирска музика на Академским студијама студијских група које клавир третирају као упоредни предмет. Успешне методе клавирске педагогије по правилу увек садрже одређену дозу флексибилности условљену комплексношћу индивидуалних особина ученика. Као такве, оне су дефинисане у записима великих пијаниста-педагога и прате развој ученика у периоду од детињства до завршетка студија. Предмету Клавирска музика приступају студенти који су наставу клавира похађали у нижој и средњој музичкој школи, или само у средњој, или је уопште нису похађали пре уписа на студије. У овом случају, задатак успешног педагога је да сходно претходном образовању студента, уз поштовање индивидуе, из опште клавирске педагогије и литературе издвоји и разради кључне елементе који ће помоћи студенту да кроз четворогодишње школовање овлада знаковима и техником музицирања и пробуди љубав за музику. Предлози и савети, који чине садржај овог рада, прожети економичношћу и сажетошћу на основу претходног искуства, имају задатак да одреде главне смернице за постизање циља на овом путу.

Author Biography

Сања Р. Пантовић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Сања Пантовић завршила је студије клавира у Београду на факултету музичке уметности у класи професора Зоре Михајловић. Од 1985. до 2005. године радила је као професор клавира у музичкој школи „др Милоје Милојевић“ у Крагујевцу. Њени ученици су на домаћим и интернационалним такмичeњима у категоријама клавир-главни предмет, клавирски дуо и камерна музика освојили близу стотину награда, углавном првих. 2005. године добија звање сарадника на Факултету уметности у Нишу за уже стручно уметничку област Клавир-упоредни предмет, а 2006. године у истом звању прелази на Филолошко-уметнички факултет у Крагујевцу за предмет Клавирска музика. Радила је као члан жирија на великом броју клавирских такмичења. Од заједнице музичких и балетских школа Србије, 2007. године добија награду за вишегодишње резултате у уметничком и педагошком раду, а 2008. године музичка школа „др Милоје Милојевић“ додељује јој похвалу за изузетне заслуге и допринос у раду музичке школе. Њена збирка „Клавирски ансамбли“ објављена је 2008. године у издању Филолошко-уметничког факултета у Крагујевцу.

Референце

1. Andreis, J., Vječni Orfej, Školska knjiga, Zagreb, 1968, 14, 273.
2. Кршић, Јела, Методика наставе клавира, Нота, Књажевац, 2007.
3. Либерман, Ј., Рад на усавршавању клавирске технике, преводилац и издавач С. Стојановић, Београд, 2001, 21, 6.
4. Михелис, В., Први часови младог пијанисте, превод мр Босиљка Стричевић, Савез друштава Војводине, Нови Сад, 1992.
5. Нейгауз, Г., Об йскусстве фортепьянной игы, превели Нина Мисочко и Драгица Илић, Уметничка академија у Београду, Београд 1970, 13, 19, 79, 65.
6. Тимакин, Е. М., Васпитање пијанисте, превод Олга Јанковић, Савез друштава музичких и балетских педагога Србије, Београд, 1984.
7. Хофман, Јосиф, Свирање на клавиру, одговори на питања о свирању на клавиру, превод Даринка Михајловић, Нота, Књажевац, 1986.
8. Шобајић, Драгољуб, Темељи савременог пијанизма, Светови, Нови Сад, 1996.
9. Šomberg, H., Veliki pijanisti, превод Гордана Трбојевић, Графички атеље Дерета, Београд, 2005, 345, 302, 303.

Downloads

Објављено

19.12.2009

Како цитирати

Пантовић, С. Р. (2009). РАЗНОЛИКОСТ ПОЛАЗНИХ ПРИНЦИПА У ПРЕДМЕТУ КЛАВИРСКА МУЗИКА. Наслеђе, 6(14/1), 191–204. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/219