ФУНКЦИЈЕ МОТИВА У СОНАТАМА ЗА ВИОЛИНУ И КЛАВИР Л. В. БЕТОВЕНА

Аутори

  • Валерија Каначки Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

Мотив, енергија, синтакса, тематски план, Кројцерова соната

Сажетак

Рад се фокусира на мотивску организацију у Сонатама за виолину и клавир Л. В. Бетовена. У одабраним узорцима указује се на основне видове мотивских релација, њихово издвајање и дејство у музичком току. Указује се и на везу мотивске грађе и музичке синтаксе. Аналитички поступак је изнедрио четири могуће категорије с обзиром на дистрибуцију мотива у музичком току, а свака је размотрена на једном одабраном узорку.

Author Biography

Валерија Каначки, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Валерија Каначки рођена 1972. Дипломирала на Факултету музичке уметности у Београду 1997, на Одсеку за општу музичку педагогију. Магистрирала 2004. на истом факултету из области музичке теорије. Запослена на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу од његовог оснивања, као асистент, а од 2007. у својству доцента за предмете Анализа музичког дела и Музички облици на Одсеку за музику. Главно поље рада: анализа музичке форме романтичара. Излагала реферате на научним скуповима у земљи (Музичка теорија и анализа, Београд 2004, 2005, 2009; Музичка теорија и анализа Соко Бања, 2006; Српски језик, књижевност, уметност, Крагујевац, 2007, 2009) и иностранству (Пољска, 2004). Радови су штампани у одговарајућим зборницима.

Референце

Д. Сковран, В. Перичић: Наука о музичким облицима, Универзитет уметности Београд, 1986, 13.
Б. Поповић: Музичка форма или смисао у музици, Clio и Културни центар Београда, Београд, 1998, 104.

Downloads

Објављено

19.12.2009

Како цитирати

Каначки, В. (2009). ФУНКЦИЈЕ МОТИВА У СОНАТАМА ЗА ВИОЛИНУ И КЛАВИР Л. В. БЕТОВЕНА. Наслеђе, 6(14/1), 205–2011. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/220