МИТ И ЛУДИЛО У ДРАМИ ПОКОПАНО ДЕТЕ СЕМА ШЕПАРДА

Аутори

  • Љубица М. Васић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

мит, лудилo, породица, код

Сажетак

Једна америчка породица, као и културолошки и психолошки аспекти њеног постојања, индикатор су којим се Сем Шепард служи, у драми Покопано дете нарочито, не би ли указао да је узалудна потрага за идентитетом последица управо немогућности напуштања националног идентитета. Мит, лудило, савест, свест, само су део тог великог парадокса којим Шепард облаже своју причу о преиначењу митског обрасца, ослањајући се на велики утицај који сама прошлост има на креирање идентитета. У овом раду указује се на намеру Сема Шепарда да покаже како је национални мит тај који се губи, те је стога неопходно открити есенцију мита како би се уопште допрло до самог идентитета, у овом случају америчког, имајући у виду да лудило, које проистиче из процеса, може бити како психолошки тако и културолошки феномен.

Author Biography

Љубица М. Васић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Љубица Васић рођена је 1983. године у Крагујевцу, где је завршила Другу крагујевачку гимназију и дипломирала на Филолошко-уметничком факултету 2006. године, група за Енглески језик и књижевност. Бави се превођењем. На другој је години докторских студија из књижевности на ФИЛУМ-у. Уже поље интересовања обухвата мит и ритуал у драмском стваралаштву Сема Шепарда.

Референце

1. Frazer, James, The Golden Bough: A Study in Magic and Religion, 3rd ed., Macmillan, London, 1907.
2. The Cambridge Companion to Sam Shepard, Cambridge University Press, New York, 1985.
3. Shepard, Sam, Buried Child, Dramatist Play Service INC., Revised Edition, New York, 1978.
4. Shewey, Don, Sam Shepard, Da Capo Press, New York, 1985.
5. Bottoms, Stephen J., The Theatre of Sam Shepard: States of Crisis, Cambridge University Press, 2000.

Downloads

Објављено

25.12.2009

Како цитирати

Васић, Љ. М. (2009). МИТ И ЛУДИЛО У ДРАМИ ПОКОПАНО ДЕТЕ СЕМА ШЕПАРДА. Наслеђе, 6(14/2), 63–70. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/230