УТИЦАЈ НУМЕРИЧКОГ ОЦЕЊИВАЊА НА РАЗВОЈ УЧЕНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ

Аутори

  • Сандра Дабић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

оцењивање, педагогија, настава

Сажетак

Рад представља критички осврт на нумеричко оцењивање ученика и истиче непримереност тог педагошког средства циљевима које прокламује хуманистичка педагогија. Нумеричким начином оцењивања, примењиваним чак и у области уметности, ученици се контролишу и привикавају на погрешан однос према раду, према себи и према другима. За разлику од квантификације, односно нумеричког свођења резултата и рангирања коме се подвргавају ученици у наставном процесу, процена и праћење су подстицајнији и кориснији педагошки метод, посебно у областима каква је уметност. У раду су, у анализи идеолошких импликација нумеричке методе оцењивања, цитирани ставови Александра Нила, Ивана Илича, Нила Постмана и Душана Трбојевића.

Author Biography

Сандра Дабић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Сандра Дабић рођена је 1976. године у Београду. Основно и средње музичко образовање стекла је у школама „Ватрослав Лисински” и „Јосип Славенски” у Београду, где је завршила теоретски одсек. Дипломирала је на Факултету музичке уметности у Београду из Методике наставе солфеђа, на одсеку Општа музичка педагогија, са темом рада: Стручни и психолошки аспект припреме педагога за наставу солфеђа. На поменутом одсеку, магистрирала је из области Методике наставе солфеђа, са тезом: „Питање оправданости примене нумеричког оцењивања у музичком образовању - Оцењивање: вредновање или мерење?. Запослена је на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу као асистент на предметима Солфеђо и Методика наставе солфеђа.

Референце

1. Енциклопедија лексикографског завода, Лексикографски завод ФНРЈ, Загреб, 1961.
2. Illich Ivan, Descooling Society, P elican Books, London, 1971.
3. Кenneth Dyson & Wаltеr Homolka, Culture First! - Promoting standarts in the new media age, Neil Postman, „Defending ourselves against the feductions of eloquence”, Cassell, London&New York, 1996.
4. Нил С. Александар, Слободна деца Самерхила, БИГЗ, Београд, 1993.
5. Oxford Cambridge and RSA Examinations, september 2001, електронска форма.
6. Педагошки речник, Завод за издавање уџбеника Социјалистичке републике Србије, Београд, 1967.
7. Пројекат развоја школства у Републици Србији, Стандарди и оцењивање, веб сајт Владе Републике Србије, 2003.
8. Трбојевић Душан, Размишљања о музици, Савез друштава музичких и балетских педагога Србије, Београд, 1992.

Downloads

Објављено

30.06.2005

Како цитирати

Дабић, С. (2005). УТИЦАЈ НУМЕРИЧКОГ ОЦЕЊИВАЊА НА РАЗВОЈ УЧЕНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ. Наслеђе, 2(3), 129–138. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/32