УТИЦАЈ НУМЕРИЧКОГ ОЦЕЊИВАЊА НА РАЗВОЈ УЧЕНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ
Кључне речи:
оцењивање, педагогија, наставаСажетак
Рад представља критички осврт на нумеричко оцењивање ученика и истиче непримереност тог педагошког средства циљевима које прокламује хуманистичка педагогија. Нумеричким начином оцењивања, примењиваним чак и у области уметности, ученици се контролишу и привикавају на погрешан однос према раду, према себи и према другима. За разлику од квантификације, односно нумеричког свођења резултата и рангирања коме се подвргавају ученици у наставном процесу, процена и праћење су подстицајнији и кориснији педагошки метод, посебно у областима каква је уметност. У раду су, у анализи идеолошких импликација нумеричке методе оцењивања, цитирани ставови Александра Нила, Ивана Илича, Нила Постмана и Душана Трбојевића.
Референце
1. Енциклопедија лексикографског завода, Лексикографски завод ФНРЈ, Загреб, 1961.
2. Illich Ivan, Descooling Society, P elican Books, London, 1971.
3. Кenneth Dyson & Wаltеr Homolka, Culture First! - Promoting standarts in the new media age, Neil Postman, „Defending ourselves against the feductions of eloquence”, Cassell, London&New York, 1996.
4. Нил С. Александар, Слободна деца Самерхила, БИГЗ, Београд, 1993.
5. Oxford Cambridge and RSA Examinations, september 2001, електронска форма.
6. Педагошки речник, Завод за издавање уџбеника Социјалистичке републике Србије, Београд, 1967.
7. Пројекат развоја школства у Републици Србији, Стандарди и оцењивање, веб сајт Владе Републике Србије, 2003.
8. Трбојевић Душан, Размишљања о музици, Савез друштава музичких и балетских педагога Србије, Београд, 1992.
2. Illich Ivan, Descooling Society, P elican Books, London, 1971.
3. Кenneth Dyson & Wаltеr Homolka, Culture First! - Promoting standarts in the new media age, Neil Postman, „Defending ourselves against the feductions of eloquence”, Cassell, London&New York, 1996.
4. Нил С. Александар, Слободна деца Самерхила, БИГЗ, Београд, 1993.
5. Oxford Cambridge and RSA Examinations, september 2001, електронска форма.
6. Педагошки речник, Завод за издавање уџбеника Социјалистичке републике Србије, Београд, 1967.
7. Пројекат развоја школства у Републици Србији, Стандарди и оцењивање, веб сајт Владе Републике Србије, 2003.
8. Трбојевић Душан, Размишљања о музици, Савез друштава музичких и балетских педагога Србије, Београд, 1992.
Downloads
Објављено
30.06.2005
Како цитирати
Дабић, С. (2005). УТИЦАЈ НУМЕРИЧКОГ ОЦЕЊИВАЊА НА РАЗВОЈ УЧЕНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ. Наслеђе, 2(3), 129–138. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/32
Bрој часописа
Секција
Методика наставе