КАРАКТЕРИСТИКЕ РУБРИКЕ У ОДЕЉЦИМА КОЈИ ТЕСТИРАЈУ РАЗУМЕВАЊЕ ПРОЧИТАНОГ ТЕКСТА И РАЗУМЕВАЊЕ ГОВОРА У ТЕСТУ TOEFL I IBT

Аутори

  • Милан Милановић University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Кључне речи:

test rubric, test task characteristics, toolbar, high-stakes language test, TOEFL i-BT

Сажетак

Рубрика у језичком тесту, која је предмет разматрања овог рада, односи се на процедуре кроз које треба да прође кандидат приликом одговора на питања у тесту, али се осим тога односи и на податке о структури теста, времену одређеном за одговор на питања и на податке о начину на који ће се одговори бодовати. Рубрика ће се у овом раду односити на рубрику у језичким тестовима који се решавају уз помоћ рачунара, а илустроваће се примерима рубрике у тесту TOEFL i-BT. Основу за ову анализу даје оквир карактеристика језичких задатака који је прилагођен тако да одговара тестирању језика уз помоћ рачунара. Са теоретске и практичне основе анализираће се следеће карактеристике рубрике у одељцима „Разумевање прочитаног текста“ и „Разумевање говора“ у тесту TOE-FL i-BT: „toolbar“, упутство, структура и расподела времена, критеријуми за евалуацију, доступност материјала за припрему и вежбу. Циљ овог рада је да покаже да заједнички низ карактеристика може да се примени на тестирање језика уз помоћ рачунара, онда када су у питању тестови којима се проверава разумевање прочитаног текста и разумевање говора, а који су од велике важности за кандидата.

Author Biography

Милан Милановић, University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

-

Референце

Alderson, J. C. (2000). Assessing reading. Cambridge: Cambridge University Press.
Alderson et al. (1995). Language test construction and evaluation. Cambridge: Cambridge University Press.
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.
Bachman, L. F. and Palmer, A. S. (1996). Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press.
Barron’s TOEFL i-BT Test preparation with CD, (2008)
Buck, G. (2001). Assessing listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Chapelle, C. A. (1996). Validity issues in computer-assisted strategy assess-ment. Applied Language Learning, 7(1), 47-60.
Chapelle, C. A. (2001). Computer applications in second language acquisition: Foundations for teaching, testing and research. Cambridge: Cambridge University Press.
Chapelle, C. and Douglas, D. (2006). Assessing language through computer technology. Cambridge: Cambridge University Press.
Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Douglas, D. (2000). Assessing languages for specific purposes. Cambridge: Cambridge University Press.
ETS (2007). TOEFL iBT tips. How to prepare for the TOEFL iBT. Available at http://www.ets.org/Media/Tests/TOEFL/pdf/TOEFL_Tips.pdf. Last accessed August 11, 2010.
Milanović, M. (2010), Test Task Characteristics in Computer-assisted (Internet-Based) English Language tests of Reading and Listening: TOEFL i-BT, (unpublished master’s thesis)
http://www.toefl.org. Accessed on 13 June, 2010.

Downloads

Објављено

26.06.2011

Како цитирати

Милановић M. (2011). КАРАКТЕРИСТИКЕ РУБРИКЕ У ОДЕЉЦИМА КОЈИ ТЕСТИРАЈУ РАЗУМЕВАЊЕ ПРОЧИТАНОГ ТЕКСТА И РАЗУМЕВАЊЕ ГОВОРА У ТЕСТУ TOEFL I IBT. Наслеђе, 8(17), 267–282. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/335