УЧЕЊЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА НА МЛАЂЕМ УЗРАСТУ

Аутори

  • Ана Вујовић Универзитет у Београду, Учитељски факултет

Кључне речи:

apprentissage précoce, école maternelle et primaire, plurilinguisme, sensibilisation, motivation

Сажетак

Настава/учење страних језика на предшколском и основношколском узрасту је једна од најактуелнијих тема и најзанимљивијих перспектива методике наставе страних језика, као и један од најбољих начина да се оствари вишејезичност којој се тежи у савременом свету. То је разлог што су многе земље учиниле велики напор да промовишу вишејезичност уводећи наставу/учење страних језика у прве године основног образовања, па чак и на предшколски ниво. Да би се овај циљ могао остварити потребно је најпре да ову потребу схвате и прихвате читава јавност, одговорни у руководећим структурама друштва, наставници, родитељи и деца, чија ће мотивација у великој мери зависити од става њ-хових родитеља. Имајући у виду дугорочни интерес својих грађана, свака држава би морала јасно да дефинише своју језичку политику. Нестајање француског језика у основним школама у неким нашим регионима (посебно у Војводини) за последицу има смањен број оних који тај језик уче у средњем и високом образовању.

Author Biography

Ана Вујовић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет

Ana Vujović est professeur à la Faculté de formation des maîtres à Belgrade. Elle s’intéresse plus particulièrement à la didactique de FLE et de FOS, aussi bien qu’à l’utilisation des éléments de la culture dans l’enseignement des langues étrangères et aux relations franco-serbes. Elle est l’auteure de deux monographies (Elementi francuske civilizacije u udžbe nicima francuskog jezika, Savremena francuska kultura) et d’un manuel conçu pour les étudiants des facultés de formation des maîtres (L’Éducation en France), aussi bien que d’une soixantaine d’articles traitant différentes questions de la linguistique et de la didactique du français. Elle est membre de la rédaction de la revue Innovations dans l’enseignement.

Референце

Conseil de l’Europe 2000: Conseil de l’Europe, Cadre européen commun de références pour les langues: Apprendre, enseigner, évaluer, Paris: Didier.
Delefosse 2005: J.-M. Odéric Delefosse, Acquisition/apprentissage du langage et des langues: une approche socioconstructiviste, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 45-59. Lüdi 2005: G. Lüdi, L’Enfant bilingue: chance ou surcharge?, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 11-32.
Morice 2005: M.-A. Morice, Comment aider les élèves à effectuer un choix diversifié des langues étrangères ?, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 111-118.
Vujović 2009: A. Vujović, Interkulturalne predstave u udžbenicima francuskog jezika, Pedagogija, 2, Beograd: Forum pedagoga Srbije, 276-286.
Vujović 2010: A. Vujović, Elementi strane kulture u udžbenicima francuskog jezika za mlađi uzrast, Inovacije u nastavi, 1, Beograd: Učiteljski fakultet, 17-26

Објављено

30.11.2011

Како цитирати

Вујовић, А. (2011). УЧЕЊЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА НА МЛАЂЕМ УЗРАСТУ. Наслеђе, 8(19), 383–393. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/401