УЧЕЊЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА НА МЛАЂЕМ УЗРАСТУ
Кључне речи:
apprentissage précoce, école maternelle et primaire, plurilinguisme, sensibilisation, motivationСажетак
Настава/учење страних језика на предшколском и основношколском узрасту је једна од најактуелнијих тема и најзанимљивијих перспектива методике наставе страних језика, као и један од најбољих начина да се оствари вишејезичност којој се тежи у савременом свету. То је разлог што су многе земље учиниле велики напор да промовишу вишејезичност уводећи наставу/учење страних језика у прве године основног образовања, па чак и на предшколски ниво. Да би се овај циљ могао остварити потребно је најпре да ову потребу схвате и прихвате читава јавност, одговорни у руководећим структурама друштва, наставници, родитељи и деца, чија ће мотивација у великој мери зависити од става њ-хових родитеља. Имајући у виду дугорочни интерес својих грађана, свака држава би морала јасно да дефинише своју језичку политику. Нестајање француског језика у основним школама у неким нашим регионима (посебно у Војводини) за последицу има смањен број оних који тај језик уче у средњем и високом образовању.
Референце
Delefosse 2005: J.-M. Odéric Delefosse, Acquisition/apprentissage du langage et des langues: une approche socioconstructiviste, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 45-59. Lüdi 2005: G. Lüdi, L’Enfant bilingue: chance ou surcharge?, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 11-32.
Morice 2005: M.-A. Morice, Comment aider les élèves à effectuer un choix diversifié des langues étrangères ?, Apprentissage précoce d’une langue étrangère et bilinguisme, Nantes: Université de Nantes, CRINI, 111-118.
Vujović 2009: A. Vujović, Interkulturalne predstave u udžbenicima francuskog jezika, Pedagogija, 2, Beograd: Forum pedagoga Srbije, 276-286.
Vujović 2010: A. Vujović, Elementi strane kulture u udžbenicima francuskog jezika za mlađi uzrast, Inovacije u nastavi, 1, Beograd: Učiteljski fakultet, 17-26