ПОСЛОВНА ПИСМА И ЊИХОВА ФУНКЦИЈА ТЕКСТА
Кључне речи:
језик економије, пословно писмо, функција текста, немачки језикСажетак
Teжиште овог рада јесте на анализи пословних писама из уџбеника Милице Вучковић-Стојановић „55 Geschäftsbriefe“. Важност и коришћење пословних писама у интеркултуралној комуникацији у привреди неоспорна је. Циљ овог рада је дескриптивна језичка анализа пословних писама из комуникативно-функционалног угла са намером да се опишу актуелни примери из наставе језика струке да би се боље одговорило на конкретне потребе ученика у настави страног језика струке. Комуникативна анализа уследила је на основу класификације К. Бринкера и разликује се пет великих група пословних писама: информативна, апелативна, облигативна, декларативна и контактна писма. Из корпуса се закључује којим језичким изразима и синтаксичким формама би требало дати примат у настави страног језика струке.
Референце
Baumann 2000: K.D. Baumann, Unternehmenskommunikation und Unternehmensidentität aus kommunikativ-kognitiver Sicht, in: Morgenroth, Hermeneutik und Manipulation in den Fachsprachen, Tübingen: Narr, 107-126.
Bolten 1993: J. Bolten, Fremdsprache Wirtschaftsdeutsch: Bestandsaufnahme und Perspektiven, in: Müller (Hrsg.), Interkulturelle Wirtschaftskommunikation, München: Iudicum, 71-91.
Brinker 1997: K. Brinker, Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffen und Methoden, Berlin: Schmidt.
Connor 1996: U. Connor, Contrastive Rhetoric: Cross-Cultural Aspects of Second Language Writing, Cambridge: Cambridge University Press.
DUDEN. Das Sekretariatshandbuch 1997: DUDEN. Das Sekretariatshandbuch. Ratgeber für Büro, Sekretariat und Verwaltung, Mannheim: Dudenverlag.
Große 1976: E. U. Große, Text und Kommunikation: eine linguistische Einführung in die Funktionen der Texte, Stuttgart: Kohlkrammer.
Müller 1991: B. D. Müller (Hrsg.), Interkulturelle Wirtschaftskommunikation, München: Iudicum.
Ohnacker 1992: K. Ohnacker, Die Syntax der Fachsprache Wirtschaft im Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Frankfurt am Main: Peter Lang.
Rolf 1993: E. Rolf, Die Funktionen der Gebrauchstextsorten, Berlin, New York: de Gruyter.
Van Nus 1999: M. Van Nus, Can we count on your bookings of potatoes to Madeira? Corporate context and discourse practices in direct sales letters, in F. BargielaChiappini & C. Nickerson (Hrsg), Writing business. Genres, media and discourses. London: Longman, 181-205