ПОДУЧАВАЊЕ У УСВАЈАЊУ ВОКАБУЛАРА
Кључне речи:
вокабулар, настава, учењеСажетак
У овом чланку истакнута је првенствено разлика између две фазе у процесу подучавања и усвајања вокабулара, експлицитне и имплицитне. У оквиру обе указано је на неке од стратегија које би наставници могли да користе како би учење вокабулара учинили што лакшим и ефикаснијим. У оквиру дела о експлицитном учењу приказана је потреба да се ученицима укаже да знати реч не значи знати само њено значење, већ и начин њеног формирања, употребу и граматичко понашање. У чланку је, такође, дискутовано и о важности имплицитног учења вокабулара, као преласка на независно учење, које се одиграва онда када је ум фокусиран на неке друге задатке као што је покушај разумевања текста у целини или употреба језика у комуникацијске сврхе. Оно што је заједничко и што повезује обе ове фазе у процесу подучавања и усвајања вокабулара је обавеза наставника да ученицима
обезбеди довољно богате материјале за вежбање вокабулара док се не обезбеди њихово правилно и дугорочно памћење.
Референце
2. Harmer, Jeremy: The Practice of English Language Teaching, London: Longman, 2001.
3. Hymes, Dell: Foundations in Sociolinguistics, London: Routledge, Taylor&Francis Group, 2001.
4. Larsen-Freeman, Diane: Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford: Oxford University Press, 2000.
5. Richards, Jack C.: Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press, 2001.