ОПРАВДАНОСТ И НЕОПХОДНОСТ ЕКСПЕРИМЕНТА СА ПОНОВЉЕНИМ МЕРЕЊИМА У ИСТРАЖИВАЊИМА У ОБЛАСТИ НАСТАВЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА УЗ ПРИМЕНУ РАЧУНАРА

Аутори

  • Јасмина Ђорђевић Универзитет Унион, Факултет за пословне и правне студије "Др Лазар Вркатић" у Новом Саду

Кључне речи:

експеримент, нацрт, методологија, лингвистичка истраживања, настава енглеског језика

Сажетак

У оквиру друштвено-хуманистичких наука уопште, а у оквиру језика и лингвистике нарочито, и даље се трага за јасно дефинисаном и установљеном методологијом емпиријских истраживања која би се заснивала на одређеном нацрту и била обављена на основу уско дефинисаних метода и техника прилагођених потребама истраживања у области филолошких наука. Искуство које се углавном примењује, заправо је искуство преузето из психологије тако да се већина лингвистичких истраживања заснива на нацртима психолошких истраживања. Иако то само по себи не значи да су таква истраживања лоша или невалидна, потребно је развити уже дефинисану методологију истраживања у филолошким наукама, или макар јасно дефинисати могуће нацрте засноване на квалитативним и квантитативним методама прикупљања и обраде података, које би биле прилагођене потребама филолошких наука. Овај рад има циљ да прикаже колико је оправдан и неопходан експеримент као део емпиријског истраживања у оквиру лингвистике и њених поддисциплина. На примеру нацрта са поновљеним мерењима, рад ће показати како и на који начин се експеримент може употребити као илустрација, провера, па чак и доказ у истраживању могућности унапређења наставе енглеског језика. На тај начин би се указало не само на технике и инструменте таквог истраживања, већ би се истакле и могуће препреке које исти нацрт у оквиру психолошког истраживања не мора нужно предвидети, али зато у лингвистичком истраживању може довести у питање чак и саму основаност истраживања.

Референце

Biti 2010: K. Beatty. Computer-Assisted Learning, Second Edition. London: Longman Pearson Ltd.

Krezvel 2007: J. W. Creswell. Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing among Five Apprоaches. Lincoln: Unversity of Nebraska.

Delklok 2000: Ph. Delcloque. The History of Computer Assisted Language Learning. Illustrated History of Computer Assisted Language Learning. Presented at the conference CALICO 2000, May 30 – May 31, 2000 in Tucson Arizona. <http://www.ict4lt.org/en/History_of_CALL.pdf>. 23.03.2013.

Denzin 1970: N. Denzin. Strategies of Multiple Triangulation. In Denzin, N. (Ed.), The Research Act in Sociology: A Theoretical Introduction to Sociological Method. New York: McGraw-Hill, 297-313.

Dohan i Sančez 1998: D. Dohan & M. Sanchez-Jakowski. Using computers to analyse ethnographic field data: theoretical and practival considerations, Annual Review of Sociology, 24(1), 477-498.

Đorđević 2007: Ј. Đorđević, Information and Communication Technology in the Modern Classroom – a New Way of Teaching English Language and Literature. Rad prikazan na 5. Međunarodnoj konferenciji IATEFL ELTA Interactive classroom: Have we got what it takes?, 18-20.05. 2007. u Beogradu.

Đorđević 2010а: Ј. Đorđević, The Virtual Classroom at PBworks.com: Modern EFL Learning and Teaching. Београд: Obrazovna tehnologija 3, 293-302.

Đorđević 2010b: Ј. Đorđević, Veb 2.0 aplikacije u nastavi engleskog jezika, u: М. Trajanović (red.), Elektronsko učenje na putu ka društvu znanja, Beograd: Univerzitet Metropolitan, 68-73.

Đorđević 2011а: Ј. Đorđević, Web 2.0 Tools in the ELT Classroom: Hot Potatoes and Dvolver, u: I. Đurić Paunović & М. Marković (red.), English Language and Anglophone Literatures Today (ELALT), Novi Sad: Filozoski fakultet, 71-84.

Đorđević 2011b: Ј. Đorđević, Sajber-Učionica – nastava engleskog jezika u virtualnom prostoru, u: Ј. Vučo & B. Milatović (red.), Stavovi promjena – promjena stavova, Nikšić: Filozofski fakultet, 439-452.

Fajgelj 2012: S. Fajgelj. Metode istraživanja ponašanja, V dopunjeno izdanje. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.

Geret 1991: N. Garrett. Technology in the service of language learning: trends and issues. Modern Language Journal 75(1), 74-101.

Holidej 2007: A. Holliday. Doing and Writing Qualitative Research. London: Sage.

Habard 2005: P. Hubbard. A review of subject characteristics in CALL research. Computer-Assisted Language Learning 18 (5), 351-368.

ICT4LT (Information and Communications Technology for Language Teachers). Svi moduli dostupni su na <http://www.ict4lt.org/index.htm>. 13.03.2013.

Jonasen 1993: D. H. Jonnassen et al. Constructivist uses of experts systems to support learning. Journal of Computer-based Instruction 20(3), 86-94.

Jonasen 1994: D. H. Jonassen et al. Learning with media: Restructuring the Debate. Educational Technology Research and Development, 42 (2), 31-39.

Levi 1997: M. Levy. CALL: Context and Conceptualisation. Oxford: Oxford University Press.

Majkrosoftov jezički portal. <http://www.microsoft.com/Language/en-US/Search.aspx>. 13.03.2013.

Nunan 1992: D. Nunan. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Računarski rečnik Mikroknjiga. <http://www.mikroknjiga.rs/pub/rmk/>. 13.03.2013.

Rosnou i Rozental 2005: R. L. Rosnow & R. Rosenthal. Beginning of Behavioral Research: A Conceptual Primer, 5th edition. New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Torndajk 1932: E. L. Thorndike. The Fundamentals of Learning. New York: Teachers College Press.

Todorović 2008: D. Todorović. Metodologija psiholoških istraživanja. Beograd: CPP.

Varšauer 1996: M. Warschauer. Computer-Assisted Language Learning: An Introduction. In S. Fotos (Ed.), Multimedia Language Teaching (pp. 3-20). Tokio: Logos International.

Varšauer i Hili 1998: M. Warschauer & D. Healey. Computers and language learning: An overview. Language Teaching, 31, 57-71.

Varšauer, Šecer i Meloni 2000: M. Warschauer, H. Shetzer & C. Meloni. Internet for English Teaching. Alexandria, Virginia: TESOL, Inc.

Vudvort 1938: R.S. Woodworth. Experimental Psychology. New York: Holt.

Downloads

Објављено

30.06.2014

Како цитирати

Ђорђевић, Ј. (2014). ОПРАВДАНОСТ И НЕОПХОДНОСТ ЕКСПЕРИМЕНТА СА ПОНОВЉЕНИМ МЕРЕЊИМА У ИСТРАЖИВАЊИМА У ОБЛАСТИ НАСТАВЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА УЗ ПРИМЕНУ РАЧУНАРА. Наслеђе, 11(27), 169–182. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/610