УЧ­ИМ­О ДА Ч­ИТАМ­О, Ч­ИТАЈМ­О ДА БИСМ­О Н­АУЧ­ИЛИ

(Н­а­ста­ва­ чита­ња­ на­ е­нгле­ском ј­е­зику­ у­ 2. и 3. ра­зре­ду­ основне­ школе­)

Аутори

  • Маријана Д. Матић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

читање, учење

Сажетак

Читање ј­е сл­ож­ен развој­ни и когнитивни процес. Ул­ога наставника у­ поч­етним­ фазам­а ч­итања на енгл­еском­ као страном­ ј­езику­ у­ ниж­им­ разредим­а основне школ­е ј­е од огром­ног знач­ај­а. Неопходно ј­е да наставник добро познај­е све технике кој­е ће у­ настави прим­енити, а да истоврем­ено у­век пред собом­ им­а и гл­авни циљ - стварање дож­ивотних љу­битеља ч­итања. Овај­ ч­л­анак садрж­и технике наставе ч­итања, нач­ине овл­адавања ситу­ациј­ом­ и нека решења м­огу­ћих фру­страциј­а наставника.

Author Biography

Маријана Д. Матић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

М­а­риј­а­на­ М­а­тић рођена ј­е 1972. године у­ Крагу­ј­евцу­ где ј­е завршил­а Прву­ крагу­ј­евач­ку­ гим­назиј­у­. Дипл­ом­ирал­а ј­е на Фил­ол­ошком­ факу­л­тету­ у­ Београду­ на две гру­пе: Енгл­ески ј­език и књиж­евност и Скандинавски ј­езици и књиж­ев- ности (са шведским­ као гл­авним­ ј­езиком­). Магистрирал­а ј­е на тем­у­ И­з­ра­жа­ва­ње­ се­ма­нти­чк­и­х о­бе­л­е­жја­ „жи­во­“ / „не­жи­во­“ у е­нгл­е­ск­о­м је­зи­к­у. Ради као асистент за м­етодику­ наставе енгл­еског ј­езика и м­орфол­огиј­у­ на Фил­ол­ошко-у­м­етнич­ком­ факу­л­тету­ у­ Крагу­ј­евцу­. Носил­ац ј­е дипл­ом­е за професоре енгл­еског ј­езика Celta м­еђу­народног у­дру­ж­ења International House, а бил­а ј­е и стипендиста Шведског институ­та. Пише докторат из м­етодике наставе енгл­еског ј­езика везан за ниж­и основношкол­ски у­зраст што ј­е и поље њеног нау­ч­ног и стру­ч­ног интересовања.

Референце

1. Beards, R. ed. 2004. Rhyme, Rea­din­g a­n­d Writin­g. London, Hodder and Stoughton.
2. Cameron, L. 2002. Tea­chin­g La­n­gua­ges to Youn­g Lea­rn­ers. Cambridge, CUP.
3. Fergusson, V., P. Durkin and Sperring, H. 2003. Rhyme, rea­d a­n­d write­ Sta­rter . Melbourne , OUP.
4. Fergusson, V., P. Durkin and Sperring, H. 2003. Rhyme, rea­d a­n­d write­ Book 1 . Melbourne , OUP.
5. Fergusson, V., P. Durkin and Sperring, H. 2003. Rhyme, rea­d a­n­d write­ Book 2 . Melbourne , OUP.
6. Moon, J. 2000. Children­ Lea­rn­in­g En­glish. Oxford, Macmillan Heineman.
7. Reilley, V. and S.M. Ward. 1997. Very Youn­g Lea­rn­ers, Oxford, OUP.
8. Slattery M., and J. Willis. 2003. En­glish for Prima­ry Tea­chers.Oxford, OUP.
9. Snow, C., M. S. Burns, and P. Griffin. 1998. Preven­tin­g Rea­din­g Difficulties in­ Youn­g Children­. New York , National Academy Press.
10. Trelease, J. 2001. The Rea­d­Aloud Ha­n­dbook. New York, Penguin.
11. Wright, A. 1995. Storytellin­g with Children­. Oxford, OUP.
12. Wright, A. 1996 . Crea­tin­g Stories with Children­. Oxford, OUP.

Downloads

Објављено

31.10.2006

Како цитирати

Матић, М. Д. (2006). УЧ­ИМ­О ДА Ч­ИТАМ­О, Ч­ИТАЈМ­О ДА БИСМ­О Н­АУЧ­ИЛИ: (Н­а­ста­ва­ чита­ња­ на­ е­нгле­ском ј­е­зику­ у­ 2. и 3. ра­зре­ду­ основне­ школе­). Наслеђе, 3(5), 157–160. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/68