МУЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ У СЛОВАЧКОЈ

Аутори

  • Паулин Жабур Универзитет Матеј Бел у Банској Бистрици, Факултет хуманистичких наука
  • Ева Лангштајнова Универзитет Матеј Бел у Банској Бистрици, Факултет хуманистичких наука

Кључне речи:

музичко васпитање, раширена настава музичког васпитања, принципи музичко-васпитног рада, пројекат Миленијум, курикуларна трансформација

Сажетак


Музичко васпитање са сматра праксом музичке педагогике. Музичко васпитање као наставни предмет је друштвено организован, сврховит процес музичког развоја појединца. Музичко васпитање је одлучујуће при „уручивању“ и „посредовању“ музике новим генерацијама. Чланак се бави генезом, карактеристиком савременог схватања музичке културе и њеним положајем у словачким основним школама. Трансформација словачког школства после 1989. године се одвија јако полако. Реализација народне концепције васпитања и образовања на основу пројекта Миленијум би могла донети промене. Израда и поштовање народних и регионалних курикулума релевантно би утицали на стагнацију у развоју школског музичког васпитања.

Биографије аутора

Паулин Жабур, Универзитет Матеј Бел у Банској Бистрици, Факултет хуманистичких наука

Pauline Jabbour рођена је у Либану. Музичко образовање је започела у Београду 1991. године, а 2000. је дипломирала певање на Високом националном музичком конзерваторијуму (Conservatoire National Supérieur de Musique – CNSM) у Бејруту. Године 2006. у Словачкој, магистрирала је оперско певање на Академији уметности, Факултет музичких уметности (Akadémia umení, Fakulta múzických umení). Била је учесник на многим мастер курсевима, концертима и међународним фестивалима. Тренутно је редовни докторант на Универзитету Матеја Бела у Словачкој, на катедри за музику, у области музичке дидактике и музичког образовања, где своја језичка и музичка знања, као и знања из области културе, активно примењује.

Ева Лангштајнова, Универзитет Матеј Бел у Банској Бистрици, Факултет хуманистичких наука

Eva Langsteinová од 1975. године ради на Катедри за музику на Факултету хуманистичких наука УМБ у Банској Бистрици. Предаје дидактику музичког образовања и педагошку интерпретацију музичког дела. Оријентише се на теоријску и примењену музичку педагогију и дидактику са усмерењем на изучавање музичког образовања. Главни је аутор уџбеника музичког образовања 2.–9. разреда основне школе, и била је гарант општедржавног експеримента раширене наставе музичког образовања.

Референце

Felix, B. 1996 Hudobno-dramatické prvky vo vyučovaní hudobnej výchovy na základnej škole. In: Zborník PF UMB č. 3. Banská Bystrica: PF UMB, 1996.
Hatrík, J. 1995 Učebné osnovy hudobnej výchovy pre 1. stupeň základnej školy. Bratislava: SPN, 1995.
Khun, P. 1999 Interkultúrna výchova v podmienkach SR. In: Pedagogická revue, roč. 51, č. 1, 1999, 34–47.
Langsteinová, E. 1996 Zvyšovanie efektívnosti vyučovania hudobnej výchovy na základnej škole. Banská Bystrica: FHV UMB, 1996.
Langsteinová, E. a kol. 1996 Učebné osnovy rozšíreného vyučovania hudobnej výchovy v 1.-4. ročníku ZŠ. Bratislava: ŠPÚ. Schválilo MŠ SR pod č. 1089/1996–15.
Langsteinová, E. - Gromová, M. 1998 Učebné osnovy rozšíreného vyučovania hudobnej výchovy v 5.-9. ročníku ZŠ. Bratislava: ŠPÚ. Schválilo MŠ SR pod č. 3077/97–151.
Palkovič, J.: Stručne o stave vyučovania hudobnej výchovy na základných školách Slovenskej republiky. In: Múzy v škole, 2001, č.1, 5–9.
Prucha, J. 1997 Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.
Šikulová, Ľ. 1979 Hudobné činnosti v nižších ročníkoch základnej školy. Bratislava SSpHv, 1979.
Zelina, M. 1996 Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 1996.
Učebné osnovy hudobnej výchovy a spevu pre 5.-7. ročník základnej školy. Bratislava: SPN, 1979.

Објављено

31.10.2007

Како цитирати

Жабур, П., & Лангштајнова, Е. (2007). МУЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ У СЛОВАЧКОЈ. Наслеђе, 4(7), 157–170. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/99