PINTEROV „TEATAR JEZIKA“

Аутори

  • Ifeta Čirić Универзитет у Сарајеву, Фиолозофски факултет

Кључне речи:

teatar apsurda, komedija prijetnje, dramski jezik, komunikacija, manirizam, dijalog/duolog, ponavljanja, stil

Сажетак

Svrha ovog članka je da da predstavi tipično pinteresknu stilistiku najprije privlačeći pažnju na ranu i kasniju recepciju Pinterovog dramskog opusa, a potom analizirajući stileme poput manirističkih dijaloga i verbalnih ponavljanja na primjerima komada The room, The Birthday Party i The Caretaker.

Author Biography

Ifeta Čirić, Универзитет у Сарајеву, Фиолозофски факултет

Ифета Чирић рођена је у Бихаћу. По завршетку средње школе (1994/95), радила је за НВО care international као особа од подршке и преводилац, те волонтирала у центру Mary Stopes International изводећи курсеве енглеског језика. Студиј на Одсјеку за англистику Филозофског факултета у Сарајеву завршила је у октобру 1999. одбрањеним дипломским радом из предмета Шекспирологија. Магистрирала је 2007. на тему:„Употреба драмског језика у дјелима Бекета, Пинтера и Тома Стоппарда“. 1998. године боравила је на Универзитету у Единбургу гдје је учествовала у љетњој школи на семинарима из енглеске и шкотске књижевности („Text and Context: Literature in Twentieth-Century Britain“ (SUISS), а 2003/04. учествовала у међународном пројекту сурадње у области образовања и истраживања, „A Foreign Language That Unites“ (Универзитет у Сарајеву, Свеучилиште у Загребу и Универзитет у Бергену), и боравила на истраживачкој стипендији на Универзитету у Бергену у Норвешкој. Ради као виши асистент на катедри за књижевност Одсјека за англистику.

Референце

Billington, Michael (1997), The Life and Work of Harold Pinter, Faber And Faber Ltd, London
Čirić, Ifeta (2007), Dramski jezik Samuela Becketta, u: Pismo, V/I, 293-312
Čirić, Ifeta (2008), Govor tišine: Dramske pauze u djelima Samuela Becketta i Harolda Pintera, u: Novi Izraz, 40, 84-94
D’Amico, Silvio (1972), Povijest dramskog teatra, nakladni zavod MH, Zagreb
Dizdar, Srebren (1986), Dramski jezik Edwarda Albeejy i Harolda Pintera, u: IZRAZ 1-2, 66-87.
Dizdar, Srebren (2005), U traganju za izgubljenim dramatičarem: ponovno sagledavanje drama Harolda Pintera, u: Novi Izraz, 30, 77-88
Dukore, Bernard F. (1976), Where Laughter Stops: Pinter’s Tragicomedy, University of Missioury Press, Columbia
Dukore, Bernard F. (1988), Harold Pinter, Second Edition, Macmillan Education Ltd, London
Esslin, Martin (1970), Brief Chronicles: Essays on Modern Theatre, Temple Smith, London
Esslin, Martin (1973), Harold Pinter: A Study of His Plays, Eyre Methuen, London
Hayman, Ronald (1979), Theatre and AntiTheatre (New Movements since Beckett), Secker and Warburg Ltd, London
Hinchliffe, Arnold (1976), Harold Pinter, The Macmillan Press Ltd, New York
Katnić-Bakaršić, Marina (2001), Stilistika dramskog diskursa, Ljiljan, Sarajevo
Kennedy, Andrew K. (1975), Six Dramatists in Search of a Language: Studies in dramatic language, CUP, Cambridge
Kennedy, Andrew K. (1983), Dramatic Duologues of Personal Encounter, Cambridge University Press, Cambridge
Lešić, Zdenko (2005), Teorija književnosti, Sarajevo Publishing, Sarajevo
Raby, Peter (2001), The Cambridge Companion to Harold Pinter, CUP, Cambridge

Downloads

Објављено

28.06.2009

Како цитирати

Čirić, I. (2009). PINTEROV „TEATAR JEZIKA“. Наслеђе, 6(12), 107–119. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/181