PINTEROV „TEATAR JEZIKA“

Authors

  • Ifeta Čirić University of Sarajevo, Faculty of Philosophy

Keywords:

kitchen-sink

Abstract


The purpose of this article is to present typically pinteresque style first by drawing attention to the early and later response to Pinter’s dramatic work, and then by analysing the stylistic devices of mannerist dialogues and verbal repetitions on the examples taken from The Room, The Birthday Party and The Caretaker.

Author Biography

Ifeta Čirić, University of Sarajevo, Faculty of Philosophy

Ифета Чирић рођена је у Бихаћу. По завршетку средње школе (1994/95), радила је за НВО care international као особа од подршке и преводилац, те волонтирала у центру Mary Stopes International изводећи курсеве енглеског језика. Студиј на Одсјеку за англистику Филозофског факултета у Сарајеву завршила је у октобру 1999. одбрањеним дипломским радом из предмета Шекспирологија. Магистрирала је 2007. на тему:„Употреба драмског језика у дјелима Бекета, Пинтера и Тома Стоппарда“. 1998. године боравила је на Универзитету у Единбургу гдје је учествовала у љетњој школи на семинарима из енглеске и шкотске књижевности („Text and Context: Literature in Twentieth-Century Britain“ (SUISS), а 2003/04. учествовала у међународном пројекту сурадње у области образовања и истраживања, „A Foreign Language That Unites“ (Универзитет у Сарајеву, Свеучилиште у Загребу и Универзитет у Бергену), и боравила на истраживачкој стипендији на Универзитету у Бергену у Норвешкој. Ради као виши асистент на катедри за књижевност Одсјека за англистику.

References

Billington, Michael (1997), The Life and Work of Harold Pinter, Faber And Faber Ltd, London
Čirić, Ifeta (2007), Dramski jezik Samuela Becketta, u: Pismo, V/I, 293-312
Čirić, Ifeta (2008), Govor tišine: Dramske pauze u djelima Samuela Becketta i Harolda Pintera, u: Novi Izraz, 40, 84-94
D’Amico, Silvio (1972), Povijest dramskog teatra, nakladni zavod MH, Zagreb
Dizdar, Srebren (1986), Dramski jezik Edwarda Albeejy i Harolda Pintera, u: IZRAZ 1-2, 66-87.
Dizdar, Srebren (2005), U traganju za izgubljenim dramatičarem: ponovno sagledavanje drama Harolda Pintera, u: Novi Izraz, 30, 77-88
Dukore, Bernard F. (1976), Where Laughter Stops: Pinter’s Tragicomedy, University of Missioury Press, Columbia
Dukore, Bernard F. (1988), Harold Pinter, Second Edition, Macmillan Education Ltd, London
Esslin, Martin (1970), Brief Chronicles: Essays on Modern Theatre, Temple Smith, London
Esslin, Martin (1973), Harold Pinter: A Study of His Plays, Eyre Methuen, London
Hayman, Ronald (1979), Theatre and AntiTheatre (New Movements since Beckett), Secker and Warburg Ltd, London
Hinchliffe, Arnold (1976), Harold Pinter, The Macmillan Press Ltd, New York
Katnić-Bakaršić, Marina (2001), Stilistika dramskog diskursa, Ljiljan, Sarajevo
Kennedy, Andrew K. (1975), Six Dramatists in Search of a Language: Studies in dramatic language, CUP, Cambridge
Kennedy, Andrew K. (1983), Dramatic Duologues of Personal Encounter, Cambridge University Press, Cambridge
Lešić, Zdenko (2005), Teorija književnosti, Sarajevo Publishing, Sarajevo
Raby, Peter (2001), The Cambridge Companion to Harold Pinter, CUP, Cambridge

Published

06-28-2009

How to Cite

Čirić, I. (2009). PINTEROV „TEATAR JEZIKA“. Nasleđe, 6(12), 107–119. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/181