УСВАЈАЊЕ ФРАНЦУСКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА И ДИСКУРСНА КОМПЕТЕНЦИЈА: ОВЛАДАВАЊЕ ДИСКУРСНИМ ЖАНРОВИМА У ГОВОРНОМ ФРАНЦУСКОМ
Кључне речи:
FLE, compétence discursive, genres discursifs, français parlé, maximes conversationnelles, CECRСажетак
У овом раду се разматра проблематика дискурсне компетенције и овладавање њеним основним усменим жанровима у разреду француског као страног језика, путем анализе ЗЕРОЈ-а и појединих резултата истраживања у датој области. Док се овладавање жанровима релативно лако остварује у оквиру разредних пројеката акционе перспективе, принцип кооперације тј. конверзационе максиме, које су саставни део дискурсне компетенције, захтевају и неке друге способности ученика.
Референце
Beacco 2004: J.-C. Beacco, Trois perspectives linguistiques sur la notion de genre discursif, Langages, 153, Paris: Larousse, 109-119.
Bracops 2005: M. Bracops, Introduction à la pragmatique: les théories fondatrices: actes de langage, pragmatique cognitive, pragmatique intégrée, Bruxelles: De Boeck.
CECR 2000: CECR, Un cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de la Coopération culturelle, Comité de l’éducation, Division des langues vivantes de Strasbourg, Paris: Didier.
Kucharczyk 2009: R. Kucharczyk, Vers la compétence discursive à l’oral en classe de FLE, Synergie Pologne, 6, Krakow: Gerflint/Instytut Neofilologii Akademia Pedagogiczna, 77-89.
Roulet 1999: E. Roulet, Une approche modulaire de l’enseignement-apprentissage de la compétence discursive, in: Actas do 40 Encontre Nacional do Ensino das Linguas vivas no Ensino Superior em Portugal, Porto: Faculdade de lettras da Universidade do Porto, 19-27.
Bracops 2005: M. Bracops, Introduction à la pragmatique: les théories fondatrices: actes de langage, pragmatique cognitive, pragmatique intégrée, Bruxelles: De Boeck.
CECR 2000: CECR, Un cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de la Coopération culturelle, Comité de l’éducation, Division des langues vivantes de Strasbourg, Paris: Didier.
Kucharczyk 2009: R. Kucharczyk, Vers la compétence discursive à l’oral en classe de FLE, Synergie Pologne, 6, Krakow: Gerflint/Instytut Neofilologii Akademia Pedagogiczna, 77-89.
Roulet 1999: E. Roulet, Une approche modulaire de l’enseignement-apprentissage de la compétence discursive, in: Actas do 40 Encontre Nacional do Ensino das Linguas vivas no Ensino Superior em Portugal, Porto: Faculdade de lettras da Universidade do Porto, 19-27.
Downloads
Објављено
30.11.2011
Како цитирати
Стикић, Б. (2011). УСВАЈАЊЕ ФРАНЦУСКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА И ДИСКУРСНА КОМПЕТЕНЦИЈА: ОВЛАДАВАЊЕ ДИСКУРСНИМ ЖАНРОВИМА У ГОВОРНОМ ФРАНЦУСКОМ. Наслеђе, 8(19), 445–452. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/405
Bрој часописа
Секција
Научни радови