ЛОГИКА У НАСТАВИ ХАРМОНИЈЕ
Кључне речи:
настава хармоније, тоналитет, логикаСажетак
У чланку се не говори о физичкој, акустичкој логици хармоније, већ о логици педагошких поступака у методологији њеног изучавања, заснованој на личном педагошком искуству, а са ослонцем на праксу у Француској и Русији.
Занемаривање звучне, естетске и креативне компоненте у настави хармоније резултира површним знањем, што отежава стручно напредовање младих музичара. Насупрот томе, освешћивање естетског доживљаја обогаћује, води ка дубљој спознаји садржаја једне композиције и њеног стила и оспособљава музичара да аутентично тумачи музичка дела, аналитички и извођачки. Такође, схватање настанка, развијања, модификовања и нестанка класичног тоналитета омогућава да се ове мене прихвате као логична последица развоја музичке уметности.
Референце
– Абызова, Е.Н., Гармония, Москва, 1994.
– Васиљевић, Миодраг, Наука о хармонији, рукопис, Београд, 1943.
– Vidal, Pol Boulanger, Nadia, Хармонија на клавиру, превод и адаптација Мирјана Живковић, Београд, Универзитет уметности, 1979.
– Willems, Edgar, Les bases psychologiques de l' éducation musicale, Париз, 1956.
– Дубовский, И. Евсеев, С. Способин, И. Соколов, В., Учебник гармонии, Москва, (1937), 1987.
– Живковић, Мирјана, „Мелодија и хармонија”, у: Зборник радова Трећег педагошког форума, Факултет музичке уметности, Београд, 2001.
– Живковић, Мирјана, „Утицај аликвотног низа на почетни ток музичке композиције класицизма”, у: Зборник радова Катедре за теоријске предмете ФМУ, Београд, 2004.
– Живковић, Мирјана, „Сагледавање хроматике при обради модулација”, у: Зборник Катедре за теоријске предмете, ФМУ, Београд, 2005.
– Корсаков, Н. Р., Практический учебник гармонии, (1886), Петроград, 1900.
– Lavignac, Albert, Encyclopedie de la musique (Lucien Chevaillier), Париз, 1925.
– Чайковский, П. И., Руководство к практическому изучению изучению гармонии, (1872), у издању Полное собрание сочинений, том IIIa, Moсквa, 1957.
– Васиљевић, Миодраг, Наука о хармонији, рукопис, Београд, 1943.
– Vidal, Pol Boulanger, Nadia, Хармонија на клавиру, превод и адаптација Мирјана Живковић, Београд, Универзитет уметности, 1979.
– Willems, Edgar, Les bases psychologiques de l' éducation musicale, Париз, 1956.
– Дубовский, И. Евсеев, С. Способин, И. Соколов, В., Учебник гармонии, Москва, (1937), 1987.
– Живковић, Мирјана, „Мелодија и хармонија”, у: Зборник радова Трећег педагошког форума, Факултет музичке уметности, Београд, 2001.
– Живковић, Мирјана, „Утицај аликвотног низа на почетни ток музичке композиције класицизма”, у: Зборник радова Катедре за теоријске предмете ФМУ, Београд, 2004.
– Живковић, Мирјана, „Сагледавање хроматике при обради модулација”, у: Зборник Катедре за теоријске предмете, ФМУ, Београд, 2005.
– Корсаков, Н. Р., Практический учебник гармонии, (1886), Петроград, 1900.
– Lavignac, Albert, Encyclopedie de la musique (Lucien Chevaillier), Париз, 1925.
– Чайковский, П. И., Руководство к практическому изучению изучению гармонии, (1872), у издању Полное собрание сочинений, том IIIa, Moсквa, 1957.
Downloads
Објављено
30.06.2006
Како цитирати
Живковић, М. (2006). ЛОГИКА У НАСТАВИ ХАРМОНИЈЕ. Наслеђе, 3(4), 159–166. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/53
Bрој часописа
Секција
Методика