LOGIC IN THE TEACHING OF HARMONY

Authors

  • Мирјана Живковић University of Belgrade, Faculty of Music

Keywords:

logic, teaching of harmony

Abstract

In this article we do not consider the physical, acoustic logic of harmony, but rather the logic of pedagogical procedures in teaching it, based on teacher’s personal experience in France and Russia. If, in the teaching of harmony, we ne glect the auditive, esthetic and creative components, the knowledge will be superficial, and the young musicians will not advance speedily. Conversely, being aware of the esthetic experience the musician becomes richer; this leads him to a deeper perception of the content of a musical composition (and of its style), so that he can interpret it authentically, as an analyst and also as a performer. Also, when we understand how ther classic tonality appeared (in history), how it became modified, and how it vanished, we can then accept these changes as alogical consequence of the development of music.

Author Biography

Мирјана Живковић, University of Belgrade, Faculty of Music

Мирјана Живковић дипломирала је композицију на Факултету музичке уметности у Београду 1964. године, а после студијског боравка у Паризу у класи Оливјеа Месие на (Olivier Messiaen) и Нађе Буланже (Nadia Boulanger) магистрирала је на истом факултету. Изградила се као педагог у музичкој школи „Јосип Славенски” у Београду, где је предавала Хармонију, Контрапункт, Музичке облике, Вежбе у компоновању, да би 1976. постала доцент на Факултету музичке уметности, где је у звању редовног професора пензионисана 2001. године. Од 2002. до 2005. радила је на Филолошкоуметничком факултету у Крагујевцу, а на ФМУ још увек води магистарске студије из области Хармоније са хармонском анализом. Написала је низ аналитичких чланака (највише о музици Јосипа Славенског) и неколико уџбеника из музичкотеоријских области (Хармонија, Инструментални контрапункт, Методика теоријске наставе и др.). Као композитор, написала је мањи број оркестарских (Sinfonia polifonica, Симфонијски торзо, Концертантне метаморфозе) и већи број солистичких и камерних дела (Балада за клавир, Летња ноћ за хармонику, Сонатина за виолину и клавир, Басма за мецосопран и тимпане, Дувачки квинтет, неколико циклуса соло песама и друго). Носилац је неколико домаћих и једне међународне награде за композицију, као и две награде за педагошки рад (Златна плакета Универзитета уметности 1997. и Повеља за животно дело Савеза друштва музичких и балетских педагога Србије 2004).

References

– Абызова, Е.Н., Гармония, Москва, 1994.
– Васиљевић, Миодраг, Наука о хармонији, рукопис, Београд, 1943.
– Vidal, Pol Boulanger, Nadia, Хармонија на клавиру, превод и адаптација Мирјана Живковић, Београд, Универзитет уметности, 1979.
– Willems, Edgar, Les bases psychologiques de l' éducation musicale, Париз, 1956.
– Дубовский, И. Евсеев, С. Способин, И. Соколов, В., Учебник гармонии, Москва, (1937), 1987.
– Живковић, Мирјана, „Мелодија и хармонија”, у: Зборник радова Трећег педагошког форума, Факултет музичке уметности, Београд, 2001.
– Живковић, Мирјана, „Утицај аликвотног низа на почетни ток музичке композиције класицизма”, у: Зборник радова Катедре за теоријске предмете ФМУ, Београд, 2004.
– Живковић, Мирјана, „Сагледавање хроматике при обради модулација”, у: Зборник Катедре за теоријске предмете, ФМУ, Београд, 2005.
– Корсаков, Н. Р., Практический учебник гармонии, (1886), Петроград, 1900.
– Lavignac, Albert, Encyclopedie de la musique (Lucien Chevaillier), Париз, 1925.
– Чайковский, П. И., Руководство к практическому изучению изучению гармонии, (1872), у издању Полное собрание сочинений, том IIIa, Moсквa, 1957.

Published

06-30-2006

How to Cite

Живковић, М. (2006). LOGIC IN THE TEACHING OF HARMONY. Nasleđe, 3(4), 159–166. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/53