ПРИНЦИПИ ПОЧЕТНЕ ВИОЛИНСКЕ ПЕДАГОГИЈЕ

Аутори

  • Емина Смоловић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

методика, физиологија, психологија, почетно виолинско школовање, усвајање навика, мотивација, меморија

Сажетак

Рад има пред собом задатак да прикаже разлоге појављивања небројених недостатака и проблема који се јављају у првим корацима савладавања инструмената. У њему су приказани елементи педагогије који у пракси не подлежу суштинској анализи и не истражују се узроци њиховог настанка. Циљ излагања је олакшање рада педагогу у сложеном процесу почетног обучавања кроз усмерење ка физиологији и психологији као суштинским елементима виолинске педагогије. Допуне образовања стеченог на студијама које би колико-толико помогле да се избегну одређене методичке грешке поред упознавања са физиолошким и психолошким законитостима садрже основне методичке принципе и рад педагога сагледавају као стваралачки процес са јасно дефинисаним усмерењем.

Author Biography

Емина Смоловић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Емина Смоловић завршила је студије виолине на Академији уметности у Новом Саду (у класи професора Дејана Михаиловића), а последипломске студије виолине – магистратуру на Факултету музичке уметности у Београду (у класи професора Јасне Максимовић), последипломске студије – специјализација из предмета Методика наставе гудачких инструмената на Факултету музичке уметности у Београду (у класи професора Дејана Михаиловића) и последипломске студије – специјализација из предмета Камерна музика на Факултету музичке уметности у Београду (у класи професора Оливере Ђурђевић). Од 1991. до 2006. имала је низ солистичких концерата у Београду и другим градовима: као солиста (2000. и 2003.), са СО РТС-а у Задужбини И. М. Коларца, са Сарајевском филхармонијом (2002–2003), са оркестром Уметничког ансамбла СтаниславБинички (2004). Учествовала у раду великог броја камерних ансамбала, камерних и симфонијских оркестара. Од 1994. до 1999. радила је као професор Виолине, Читања с листа и Камерне музике у МШ „Коста Манојловић“ у Земуну, од 1999. до 2002. као оркестарски инструменталиста Сиимфонијског оркестра РТС-а у Београду, а од 2002. на Филолошко–уметничком факултету у Крагујевцу, као доцент из предмета Методика наставе гудачких инструмената.

Референце

-

Downloads

Објављено

31.10.2007

Како цитирати

Смоловић, Е. (2007). ПРИНЦИПИ ПОЧЕТНЕ ВИОЛИНСКЕ ПЕДАГОГИЈЕ. Наслеђе, 4(7), 145–155. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/97