ANGLICISMS IN THE NAMES OF ECONOMY ENTITIES IN NOVI PAZAR

Authors

  • Дамир Груда High School of Economics in Novi Pazar

Keywords:

англицизми, рекламирање, билингвалност, позајмљенице, контактна лингвистика, глобализација, привредни субјекти, називи радњи

Abstract

The purpose of this study is to investigate the extent to which English language is used in the names of economic entities in the city of Novi Pazar in Serbia. English as the most dominant foreign language used in commercial names has had a great impact on naming economic entities in the city of Novi Pazar because of its association with globalization and presence in the media. The study analyses 418 names of economic entities obtained from register of Agency of economic entities in Serbia (APR) and directory of economic entities of Sandzak (APSS).

Author Biography

Дамир Груда, High School of Economics in Novi Pazar

Дамир Груда рођен је 1974. у Новом Пазару, где је завршио основну школу и гимназију. Студије енглеског језика и књижевности започео 1993. на Ege Univerzitetu у Измиру да би 1997. дипломирао на Универзитету у Приштини. Након завршених основних студија радио је неколико година у основном образовању до 1999, да би након тога радио у Шведским образовним институцијама. 2002. уписао је последипломске студије на приштинском универзитету, након којих прелази на докторске студије на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу. У периоду од 2002–2008. године био је ангажован као асистент-приправник и предавач на Интернационалном универзитету у Новом Пазару, као и професор енглеског језика у Средњој економској школи у Новом Пазару у којој тренутно ради. Објавио неколико чланака и превода у листу Универзитетска мисао. Говори три страна језика: енглески, шведски и турски.

References

http://www.uni-regensburg.de/Fakultaeten/phil_Fak_IV/Anglistik/aie/abstracts.doc, Anglicisms in Europe
Paulo A. L. D. Nunes Laura Onofri, Jasone Cenoz and Durk Gorter, Language Diversity in Urban Landscapes: An Econometric Study, http://www.eukn.org/binaries/eukn/netherlands/research/2009/07/language-diversity-in-urban-landscapes---aneconometric-study.pdf
Кристал 1997: D. Crystal, English as a global language, Cambridge: Cambridge University press.
Кујовић 2001: Д. Кујовић, Арапско-срски речник, Paideia.
МекГрегор 2003: L. MacGregor, The language of shop signs in Tokyo, in: English today, 18-23.
Милојевић 2000: J. Milojevic, Words and words of English, Papirus.
Шлик 2002: M. Schlick, The English of shop signs in Europe, in: English today, 18:2, 3-7.

Published

06-19-2010

How to Cite

Груда, Д. (2010). ANGLICISMS IN THE NAMES OF ECONOMY ENTITIES IN NOVI PAZAR. Nasleđe, 7(15/1), 179–194. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/267