СТРАТЕГИЈЕ СЛУШАЊА У УЧЕЊУ ЈЕЗИКА И ПРАКСА ЊИХОВОГ КОРИШЋЕЊА У СРБИЈИ

Authors

  • Софија Мићић Универзитет у Београду, Медицински факултет
  • Зоран Чајка Универзитет у Новом Саду, Педагошки факултет у Сомбору

Keywords:

слушање, стратегије слушања, комуникација, вештине у слушању

Abstract

У раду се теоријски разматрају стратегије слушања које налазе примену у учењу енглеског језика. Рад такође говори и о искуству и пракси у примени стратегија у учењу енглеског језика, посебно у високошколском образовању у нашој земљи. Слушање представља једну од основних језичких вештина у учењу језика. Учење језика зависи од слушања у великој мери, зато што слушање омогућава студенту да оствари интеракцију у говорној комуникацији. Постоји потреба за схватањем стратегија слушања на свим нивоима у учењу језика. Студенти треба да овладају овим стратегијама и да се ослоне на њих у учењу језика. Сваки студент мора имати одговарајући тренинг који ће му омогућити да савлада и користи стратегије слушања. У нашој земљи слушање још увек представља слабу тачку у процесу учења језика. Упркос томе што су наши студенти савладали елементе енглеске граматике и вокабулара, њихово разумевање говорног текста је често недовољно.

References

Бак 2001: G. Buck, Assessing listening. Cambridge, UK: Cambridge University.

Венден 1985: А.Wenden, A., Learner Strategies. TESOL Newsletter, 19.

Вилијамс 1997: Williams, M. & Burden, R. L., Psychology for Language Teachers: A Social-Constructivist Approach. New York: Cambridge University Pres

Галвин 1988: K. Galvin, Listening by Doing: Developing Effective Listening Skills. Lincolnwood, Ill: National Textbook Company.

Гох 1998: C. Goh, How learners with different listening abilities use comprehension. Гох 1997a: C. Goh, Metacognitive awareness and second language listeners. ELT

Гох 2006b: C. Goh, & Yusnita, T, Metacognitive Instruction in Listening for Young Learners. ELT Journal. 60/3.

Гуо, Н, Вилс Р. An Investigation of Factors Influencing Listening Comprehension and Possible Measures for Improvement“ by N. Guo and R. Wills http://aare.edu.au/05pp/guo05088.pdf. 10.07.2012.

Đolić 2012. Страни језик у савременом друштву: методика наставе енглеског језика за трећи миленијум (у припреми).

Ладгејт 1984: B. Ludgate, Suggested Strategies for Listening Comprehension in the Foreign Language Classroom. Foreign Language Annals, 17(4).

Марфи 1985: J. M. Murphy, An Investigation into the Listening Strategies of ESL College Students. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.

Мијович 1992: Myovich, D. & Mahan, B.,Starategies for Listening. Demonstration presented at the Midwest TESOL Conference, Indianopolis, IN.

Наресуан Универзитет, Listening Comprehensive Strategy NUIC, Naresuan University http://www.nuic.nu.ac.th/QA/edoc/rsh_004.pdf. 10.07. 2012.

Оксфорд 1992: R. Oxford, Language Learning Strategies in a Nutshell: Update and ESL Suggestions. TESOL Journal, 2(2).

О’ Мели 1985а: O’Malley, J. M, Chamot, A., Stewner-Manzanares, G., Kupper ,L. & Russo, P., Learning Strategies Used by Beginning and Intermediate ESL Students. Language Learning, 35(1).

О’ Мели 1989б: O’Malley, J. M., Chamot, A., & Kupper, L., Listening Comprehension Strategies in Second Language Acquisition. Applied Linguistics, 10(4).

О’ Мели 1990б: O’Malley, J. M. & Chamot, A., Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Ричардс Џ. Teaching Listening and Speaking from theory. http://www.professorjackrichards.com/pdfs/teaching-listening-and-speaking-from-theory-topractice.pdf. 08.07.2012.

Рубин: 1987: Ј. Rubin, Learning Strategies: Theoretical Assumptions, Research History, and Typology. In A. Wenden & J. Rubin (eds.). Learner Strategies in Language Learning. Hemel Hempstead: Prentice-Hall International.

Салехзадех: 2009: Ј. Salehzadeh, Academic Listening Strategies – A Guide to Understanding Lectures, Ann Arbor, The University of Michigan Press.

Ширин 1987: S. Sheerin, Listening Comprehension: Teaching or Testing? ELT Journal, 41(2).

Downloads

Published

11-30-2013

How to Cite

Мићић, С., & Чајка, З. (2013). СТРАТЕГИЈЕ СЛУШАЊА У УЧЕЊУ ЈЕЗИКА И ПРАКСА ЊИХОВОГ КОРИШЋЕЊА У СРБИЈИ. Nasleđe, 10(25), 147–159. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/556