MANUAL MOVEMENTS OF COUNTING IN TEACHING SOLFEGGIO IN SERBIA

Authors

  • Aleksandar Vulović University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Keywords:

Music pedagogy, method, rhythm, counting, conducting, dactiloritmia

Abstract

This paper describes the most commonly used manual movements - movements of counting in the actual teaching practice of solfeggio in Serbia. Our distinguished music educators have adopted the methods, techniques, pedagogical processes and modes from different, foreign pedagogical environment, and the manual movements which are in original or adapted form used to convey their knowledge through practical application of the teaching solfeggio in Serbia. From the German musical pedagogy several our authors adopted conducting as a basic tool in their teaching. Others have turned to the Roman musical tradition, particularly the French, and “borrowed” counting, or other processes of manual counting, such as the ticking counting units, or dactiloritmia. Although was spoken about ways of counting in teaching solfeggio,there was not so many written words on this subject and this study was created in desire to summarize the existing knowledge, in order to provide another contribution to this problem.

References

Damadžić 2007: Š. Damadžić, Taktiranje i dirigovanje u funkciji umetničke interpretacije, Pedagoški forum scenskih umetnosti, knj. VIII, Pokret u muzičkim i scenskim umetnostima, Beograd: Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, 136-144. [orig.] Дамаџић 2007: Ш. Дамаџић, Тактирање и дириговање у функцији уметничке иcнтерпретације, Педагошки форум сценских уметности, књ. VIII, Покрет у музичким и сценским уметностима, Београд: Факултет музичке уметности у Београду, 140-147.

Kršić Sekulić 2007: V. Kršić Sekulić, Manuelni pokret kao pokazatelj tempa, izraza i karaktera prilikom izvođenja i opažanja muzike, Pedagoški forum scenskih umetnosti, knj. VIII, Pokret u muzičkim i scenskim umetnostima, Beograd: Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, 120-124. [orig.] Кршић Секулић 2007: В. Кршић Секулић, Мануелни покрет као показатељ темпа, израза и карактера приликом извођења и опажања музике, Педагошки форум сценских уметности, књ. VIII, Покрет умузичким и сценским уметностима, Београд: Факултет музичке уметности у Београду, 120-124.

Matorkić Ivanović 2007: B. Matorkić Ivanović, Dirigovanje i pokret, Pedagoški forum scenskih umetnosti, knj. VIII, Pokret u muzičkim i scenskim umetnostima, Beograd: Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, 131-135. [orig.] Маторкић Ивановић 2007: Б. Маторкић Ивановић, Дириговање и покрет, Педагошки форум сценских уметности, књ. VIII, Покрет у музичким и сценским уметностима, Београд: Факултет музичке уметности у Београду, 131-135.

Radičeva 2008: D. Radičeva, Uvod u metodiku nastave solfeđa, Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu – Akademija umetnosti. [orig.] Радичева 2008: Д. Радичева, Увод у методику наставе солфеђа, Нови Сад: Универзитет у Новом Саду – Академија уметности.

Vasiljević 2000: Z. M. Vasiljević, Metodika muzičke pismenosti, Beograd. [orig.] Васиљевић 2000: З. М. Васиљевић, Методика музичке писмености, Београд.

Vasiljević 1999: Z. M. Vasiljević, Teorija ritma sa gledišta muzičke pismenosti, Beograd: Univerzitet umetnosti u Beogradu. [orig.] Васиљевић 1999: З. М. Васиљевић, Теорија ритма са гледишта музичке писмености, Београд: Универзитет уметности у Београду.

Published

11-30-2014

How to Cite

Vulović А. (2014). MANUAL MOVEMENTS OF COUNTING IN TEACHING SOLFEGGIO IN SERBIA. Nasleđe, 11(28), 297–305. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/636