ФИНСКИ ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ

Аутори

  • Радојко Дамјановић Министарство просвете Републике Србије, Школска управа у Крагујевцу

Кључне речи:

образовни систем, децентрализација, финансирање, курикулум

Сажетак

Рефлексија студијске посете Финској покушава да створи представу читаоцу о начину функционисања тамошњег образовног система - организације, финансирања, повезаности различитих нивоа власти, облика децентрализације, односима између релевантних друштвених актера, односима унутар самог система, живота школе.

Author Biography

Радојко Дамјановић, Министарство просвете Републике Србије, Школска управа у Крагујевцу

Радојко Дамјановић рођен је 1972. године у Констанцу, СР Немачка. Специјалиста наставе математике, ради као виши саветник у Министарству просвете РС, начелник Школске управе у Крагујевцу. Објавио је преко 30 радова у којима се бави наставом, школом, руковођењем и управљањем у образовању, у часописима од националног значаја у Србији и Хрватској. Написао две публикације: „Савремени приступ настави математике - бедекер“ (2009) и „У личном ставу“ (2009). Тренутно ради на изради магистарске тезе – Блумова таксономија у настави математике.

Референце

Матијевић 2006: М. Матијевић, Оцјењивање у финској обавезној школи, Загреб: Одгојне знаности, vol. 8, бр. 2, 469–495.
2004: National Core Curriculum for Basic Education 2004, Finnish National Board of Education.
Купианен, Хаутамаки, Карјалаинен 2009: S. Kupiainen, J. Hautamäki, T. Karjalainen, The Finnish Education Sistem and PISA, Helsinki: (Finland), Ministry of Education Publications.
Лауканен 2008: R. Laukkanen, Finnish Strategy for High-Level Education for All, Springer: Governance and Performance of Education Systems, 305–324.
www.oph.fih
ttp://www.minedu.fi/OPM/?lang=en (18. новембар 2009. године)
http://www.edu.vantaa.fi/simoaa/in_english1.htm
http://www.helsinki.fi/sokla/english/
http://simonkallionkoulu.wordpress.com/history-in-english/
www.eurydice.org

Downloads

Објављено

19.06.2010

Како цитирати

Дамјановић, Р. (2010). ФИНСКИ ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ. Наслеђе, 7(15/1), 225–249. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/271