УЛОГА ЕМПАТИЈЕ У НАСТАВИ СТРАНИХ ЈЕЗИКА И РАЗВОЈ ИНТЕРКУЛТУРНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

Аутори

  • Александра Танасијевић Основна школа "Карађорђе" у Тополи

Кључне речи:

емпатија, настава страних језика, интеркултурна компетенција, улога наставника

Сажетак

У раду се разматра на који начин је у досадашњим истраживањима у области методике наставе страних језика обрађена тема значаја емпатије у процесу усвајања страних језика. Указује се на аспект, обим и ниво анализираних радова и њихов допринос досадашњим проучавањима ове области. Циљ рада је да у што већој мери обухвати радове на тему емпатије и укаже на значај овог вида афективних аспеката личности у области учења и усвајања страних језика. Анализа је указала на повезаност теме са усвајањем правилног изговора страног језика, као и са појавом и развојем интеркултурне компетенције која битно утиче на усвајање страних језика. Може се закључити да недостају истраживања на тему односа емпатије и наставе страних језика што може

Референце

Arnold 1999: J. Arnold, Affect in language learning, Cambridge: Cambridge University Press.

Baron Koen 2012: S. Baron Koen, Psihologija zla, Beograd: Clio.

Braun 2000: D. Brown, Principles of language learning and teaching, White Plains: Pearson Education Company.

Bugarski 1996: R. Bugarski, Jezici, Novi Sad: Matica srpska. [orig.]

Бугарски 1996: Р. Бугарски, Језици, Нови Сад: Матица српска.

Filipović 2009: J. Filipović, Moć reči: Ogledi iz kritičke sociolingvistike, Beograd: Zadužbina Andrejević

Fonkubjerta Muriel 2015: J. M. Foncubierta Muriel, Comunicación intercultural: creencias, valores y actitudes en la enseñanza del español, http://www.academia.edu/10450977/Comunicaci%C3%B3n_intercultural_creencias_valores_y_actitudes_en_la_ense%C3%B1anza_del_espa%C3%B1ol. 4. 2. 2015.

Giora 1972: A. Guiora, Construct validity and transpositional research: Toward an empirical study of psychoanalytic concepts, http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/34141/0000426.pdf?sequence=1. 10. 5. 2014.

Goleman 2013: D. Goleman, Emocionalna inteligencija, Beograd: Geopoetika izdavaštvo.

Gud, Foks i Kofen 2011: J. Good, Ј. Fox, R. Coffen, Fostering the development of empathy in the classroom, http://research.avondale.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1055&context=teach.10. 2. 2014.

Krašen 1981: S. Krashen, Second language acquisition and second language learning, London: Pergamon Press Inc.

Kuper 2004: B. Cooper, Empathy, interaction and caring: Teachers’ roles in a constrained environment,https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CFcQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.researchgate.net%2Fpublication%2F29439913_Empathy_interaction_and_caring_Teachers%27_roles_in_a_constrained_environment%2Ffile%2F9c96051dbb75f6a6f7.pdf&ei=GXIGU4SjJsjoswaRo4HICQ&usg=AFQjCNFviZwmkESgvt3DuP8lnlJd2WZhGw. 16. 3. 2014.

Marandon 2003: G. Marandon, Más allá de la empatía, hay que cultivar la confianza: Claves para el reencuentro intercultural, http://www.raco.cat/index.php/revistacidob/article/viewFile/28303/28137. 10. 1. 2014.

Mekalister i Džordan Irvin 2002: G. McAllister, J. Jordan Irvine, The role of empathy in teaching culturally diverse students, http://www33.homepage.villanova.edu/edward.fierros/pdf/McAllister%20Irvine%20Content.pdf. 10. 1. 2014.

Olivares 2012: G. Olivares, Does empathy make a difference in foreign language classroom, http://www.revistahumanidades.uda.cl/publica/050008.pdf. 16. 3. 2014.

Rodžers i Skot 2008: C. Rodgers, K. Scott, The development of the personal self and professional identity in learning to teach, https://www.academia.edu/1879050/The_development_of_the_personal_self_and_professional_identity_in_learning_to_teach. 20. 1. 2014.

Rozenberg 2002: M. Rozenberg, Jezik saosećanja, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva

Sinikrop, Noris, Vatanabe 2007: C. Sinicrope, J. Norris, Y. Watanabe, Understanding and assesing intercultural competence: a summary of theory, research, and practice (technical report for the foreign language evaluation project), http://www.hawaii.edu/sls/uhwpesl/26(1)/Norris.pdf. 10. 2. 2014.

Tejlor, Giora, Ketford, Lejn 1969: L. Taylor, A. Guiora, J. Catford, H. Lane, The role of personality variables in second language behavior, http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/32874/0000252.pdf?sequence=1. 10. 5. 2014.

Vilotijević 2000: M. Vilotijević, Didaktika. Organizacija nastave, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. [orig.]

Вилотијевић 2000: М. Вилотијевић, Дидактика. Организација наставе,

Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Zu 2011: H. Zhu, From intercultural awareness to intercultural empathy, http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt/article/viewFile/9671/6919. 23. 4. 2014.

Downloads

Објављено

30.06.2015

Како цитирати

Танасијевић, А. (2015). УЛОГА ЕМПАТИЈЕ У НАСТАВИ СТРАНИХ ЈЕЗИКА И РАЗВОЈ ИНТЕРКУЛТУРНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ. Наслеђе, 12(30), 209–220. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/655