ТЕОРИЈA ВИШЕСТРУКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ И ЊЕНЕ ИМПЛИКАЦИЈЕ НА УЧЕЊЕ И УСВАЈАЊЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА

Аутори

  • Сандра Д. Чаушевић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

интелигенција, способности, IQ тестови, усвајање језика, енглески језик, учење

Сажетак

Овај рад се бави теоријом вишеструке интелигенције Хауарда Гарднера и њеном применом, како на школско учење, тако и на учење и усвајање страног језика. Сматрајући да класични IQ тестови не узимају у обзир пун опсег људске интелигенције и да сви имамо индивидуалне снаге и слабости, Гарднер дефинише седам врста интелигенција. Применом ове теорије, како у општем образовању, тако и у настави језика, наглашава се важност поштовања индивидуалних разлика ученика и на тај начин поспешује њихово усвајање језика.

Author Biography

Сандра Д. Чаушевић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Сандра Чаушевић рођена 1983. у Крагујевцу, дипломирала је на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, на катедри за Енглески језик и књижевност 2007. године. 2008. године уписује Докторске студије из језика, такође на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу. Тренутно је запослена као професор енглеског језика у Средњој школи “Младост” у Петровцу на Млави. Поља научног интересовања јесу примењена лингвистика и то нарочито методика наставе енглеског језика и усвајање језика.

Референце

Ховард 1993: G. Howard, Multiple intelligences: the theory in practice, New York: BasicBooks, 3-34.
Ричардс, Роџерс 2003: J. Richards, T. Rodgers, Approaches and methods in language teaching, Cambridge: Cambridge University Press, 115-122.
Пухта, Ринволури 2005: H. Puchta, M. Rinvolucri, Multiple Intelligences in EFL: Exercises for secondary and adult students. Helbling Languages, 44-47
http://www.howardgardner.com/FAQ/faq.htm 10.05.2009.
http://www.pedagog.rs/visestrukaint.php 10.05.2009.

Downloads

Објављено

26.06.2010

Како цитирати

Чаушевић, С. Д. (2010). ТЕОРИЈA ВИШЕСТРУКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ И ЊЕНЕ ИМПЛИКАЦИЈЕ НА УЧЕЊЕ И УСВАЈАЊЕ СТРАНОГ ЈЕЗИКА. Наслеђе, 7(15/2), 103–113. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/282