THEORY OF MULTIPLE INTELLIGENCES AND ITS IMPLICATIONS FOR THE LEARNING AND ACQUISITION OF A FOREIGN LANGUAGE

Authors

  • Сандра Д. Чаушевић University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Keywords:

интелигенција, способности, IQ тестови, усвајање језика, енглески језик, учење

Abstract

This work is focused on the well-known Howard Gardner’s theory of multiple intelligences and its implementation in the school education and foreign language learning and cquisition. Gardner identifi es seven intelligences since he thought that the traditional IQ tests can not measure the full range of human intelligence and that we all have our individual strength and abilities. The implementation of this theory in the school education as well as in a foreign language learning, emphasizes the importance of respecting the learners’ individual diff erences.

Author Biography

Сандра Д. Чаушевић, University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Сандра Чаушевић рођена 1983. у Крагујевцу, дипломирала је на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, на катедри за Енглески језик и књижевност 2007. године. 2008. године уписује Докторске студије из језика, такође на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу. Тренутно је запослена као професор енглеског језика у Средњој школи “Младост” у Петровцу на Млави. Поља научног интересовања јесу примењена лингвистика и то нарочито методика наставе енглеског језика и усвајање језика.

References

Ховард 1993: G. Howard, Multiple intelligences: the theory in practice, New York: BasicBooks, 3-34.
Ричардс, Роџерс 2003: J. Richards, T. Rodgers, Approaches and methods in language teaching, Cambridge: Cambridge University Press, 115-122.
Пухта, Ринволури 2005: H. Puchta, M. Rinvolucri, Multiple Intelligences in EFL: Exercises for secondary and adult students. Helbling Languages, 44-47
http://www.howardgardner.com/FAQ/faq.htm 10.05.2009.
http://www.pedagog.rs/visestrukaint.php 10.05.2009.

Published

06-26-2010

How to Cite

Чаушевић, С. Д. (2010). THEORY OF MULTIPLE INTELLIGENCES AND ITS IMPLICATIONS FOR THE LEARNING AND ACQUISITION OF A FOREIGN LANGUAGE. Nasleđe, 7(15/2), 103–113. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/282