DEVELOPING OF HIGH SCHOOL STUDENTS’ ORAL SKILLS IN ENGLISH LANGUAGE

Authors

  • Сандра Д. Чаушевић University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Keywords:

комуникативни метод, мотивација, говор, говорне вежбе, иновације

Abstract

This paper deals with the contemporary methods of teaching and developing high school students’ oral skills and communication in English language. Although grammatical and translational method of teaching was often disapproved it is still being used in many schools. This paper also emphasizes the necessity of bringing innovation into language teaching and highlights the role of motivation and speaking practice for improving conversational skills.

Author Biography

Сандра Д. Чаушевић, University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Сандра Чаушевић рођена је 1983. у Крагујевцу, дипломирала је на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, на Катедри за англистику 2007. године. 2008. године уписује Докторске студије из језика, такође на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу. Тренутно је запослена као професор енглеског језика у Средњој школи „Младост“ у Петровцу на Млави. Поља научног интересовања јесу примењена лингвистика, и то нарочито методика наставе енглеског језика и усвајање језика.

References

Хармер 1996: J. Harmer, The practice of English language teaching. London: Longman.
Лајтбовн, Спада 1999: P. M. Lightbown, N. Spada, How languages are learned, Oxford: Oxford University Press.
Нунан 2004: D. Nunan, Designing tasks for the communicative classroom, Cambridge: Cambridge University Press.
Ричардс, Роџерс 2003: J. Richards, T. Rodgers, Approaches and methods in language teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Tочанац 1997: Д. Tочанац, Mетоде у настави и учењу страног језика, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Published

06-19-2010

How to Cite

Чаушевић, С. Д. (2010). DEVELOPING OF HIGH SCHOOL STUDENTS’ ORAL SKILLS IN ENGLISH LANGUAGE. Nasleđe, 7(15/1), 217–222. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/270