ВИЗУЕЛНО И АУДИТИВНО ОПАЖАЊЕ КАО ОСНОВА ПОСТАВКЕ И РАЗВОЈА ПЕВАЊА СА ЛИСТА

Authors

  • Драгана Тодоровић University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Keywords:

опажање, репродукција, певање са листа

Abstract

Perception and reproduction are the basis, and the start of realization, of each musical experience – singing, or playing an instrument, or listening to music, etc. The main lines of research in this paper are:
- observation and detailed analysis how the perception and reproduction function in the interpretation of a melodic flow;
- possibilities of intermixing of perception and reproduction;
- finding the particularly visual regularities;
- development of voice, as the surest indication of musical thinking.
We linked the processes of observation (visual) and reproduction (vocal) directly to the process of singing from a page, and we presented the role and effects of many intellectual and physical characteristics. The essence of the research is an attempt to synchronize the psycho-physical processes when the visual impressions are being converted into sound by means of vocal reproduction.

Author Biography

Драгана Тодоровић, University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts

Драгана Тодоровић рођена је 1968. године у Београду. У музичкој школи „Мокрањац” у Београду дипломирала 1986, на клавирском и теоретском одсеку. Факултет музичке уметности у Београду завршава 1991. године (одсек за Општу музичку педагогију). Последипломске студије из Методике солфеђа, на Катедри за солфеђо (на истом факултету), окончава успешном одбраном магистарског рада, под називом „Визуелно опажање и гласовна репродукција мелодијског тока – певање са листа”, 1995. године. Учесник и самостални предавач на више семинара у нашој земљи и Републици Српској. Аутор низа радова објављених у научним зборницима. Члан Комисије за Солфеђо при Савезу друштава музичких и балетских педагога Србије. Запослена на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, као доцент за Солфеђо и Методику наставе солфеђа.

References

- БАК, Перси, Психологија за музичаре, Универзитет у Оксфорду, Лондон, 1971.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Солфеђо-Методски практикум, Унивезитет уметности, Београд, 1989.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Теорија ритма, Универзитет уметности у Београду, 1985.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Методика наставе солфеђа IIII, други део, (скрипта).
- ВАСИЉЕВИЋ-ДРОБНИ, Мирослава, Једногласни мелодијски диктат, Факултет музичке уметности, Београд, 1986.
- ВУДВОРТ, Роберт С., Експериментална психологија, Научна књига, Београд, 1959.
- ВУЈАКЛИЈА, Милан, Лексикон страних речи и израза, Просвета, Београд, 2003.
- КАСТАНАНЕДА, Карлос, Орлов дар, БИГЗ, Београд, 1986.
- КРЕЧ Д. - КРАЧФИЛД Р., Елементи психологије, Београд, 1980.
- КРШИЋ, Јела, Читање с листа и корепетиција, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1982.
- КРШИЋ-СЕКУЛИЋ, В Весна, Корелација наставе солфеђа са инструменталном наставом, „Нота”, Књажевац, 1990.
- ОГЊЕНОВИЋ, Предраг, Нацрт за једну психолошку теорију уметности, Лабораторија за експерименталну психологију, Београд, 1985.
- Психолошка истраживања 2, група аутора, Институт за психологију, Београд, 1980.
- РАДИЧЕВАВА, Дорина, Једногласни диктати, Универзитет уметности, Београд, 1987.
- СТЕВАНОВИЋ, Борислав, Учење и памћење, Завод за основно образовање и образовање наставника СР Србије, Београд, 1973.
- СТЕВАНОВИЋ, Борислав, Педагошка психологија, Завод за издавање уџбеника СР Србије, Београд, 1969.

Published

06-30-2005

How to Cite

Тодоровић, Д. (2005). ВИЗУЕЛНО И АУДИТИВНО ОПАЖАЊЕ КАО ОСНОВА ПОСТАВКЕ И РАЗВОЈА ПЕВАЊА СА ЛИСТА. Nasleđe, 2(3), 113–128. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/31