ВИЗУЕЛНО И АУДИТИВНО ОПАЖАЊЕ КАО ОСНОВА ПОСТАВКЕ И РАЗВОЈА ПЕВАЊА СА ЛИСТА

Аутори

  • Драгана Тодоровић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Кључне речи:

опажање, репродукција, певање са листа

Сажетак

Опажање и репродукција чине основ, почетак реализације сваког музичког доживљаја – певања, свирања на инструменту, слушања музике и др. Главне смернице нашег истраживања су:
- посматрање и детаљна анализа функционисања опажања и репродукције при интерпретацији мелодијског тока;
- могућности прожимања опажања и репродукције;
- уочавање посебно визуелних законитости;
- развој гласа, као најсигурнијег показатеља музичког мишљења.
Процес опажања (ВИЗУЕЛНОГ) и репродукције (ГЛАСОВНЕ) везали смо директно за процес певања са листа и приказали улогу и дејство многих интелектуално-физиолошких својстава. Суштина истраживања је покушај синхронизације психо-физичких процеса током претварања визуелних утисака у звук путем гласовне репродукције.

Author Biography

Драгана Тодоровић, Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет

Драгана Тодоровић рођена је 1968. године у Београду. У музичкој школи „Мокрањац” у Београду дипломирала 1986, на клавирском и теоретском одсеку. Факултет музичке уметности у Београду завршава 1991. године (одсек за Општу музичку педагогију). Последипломске студије из Методике солфеђа, на Катедри за солфеђо (на истом факултету), окончава успешном одбраном магистарског рада, под називом „Визуелно опажање и гласовна репродукција мелодијског тока – певање са листа”, 1995. године. Учесник и самостални предавач на више семинара у нашој земљи и Републици Српској. Аутор низа радова објављених у научним зборницима. Члан Комисије за Солфеђо при Савезу друштава музичких и балетских педагога Србије. Запослена на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, као доцент за Солфеђо и Методику наставе солфеђа.

Референце

- БАК, Перси, Психологија за музичаре, Универзитет у Оксфорду, Лондон, 1971.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Солфеђо-Методски практикум, Унивезитет уметности, Београд, 1989.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Теорија ритма, Универзитет уметности у Београду, 1985.
- ВАСИЉЕВИЋ, Зорислава, Методика наставе солфеђа IIII, други део, (скрипта).
- ВАСИЉЕВИЋ-ДРОБНИ, Мирослава, Једногласни мелодијски диктат, Факултет музичке уметности, Београд, 1986.
- ВУДВОРТ, Роберт С., Експериментална психологија, Научна књига, Београд, 1959.
- ВУЈАКЛИЈА, Милан, Лексикон страних речи и израза, Просвета, Београд, 2003.
- КАСТАНАНЕДА, Карлос, Орлов дар, БИГЗ, Београд, 1986.
- КРЕЧ Д. - КРАЧФИЛД Р., Елементи психологије, Београд, 1980.
- КРШИЋ, Јела, Читање с листа и корепетиција, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1982.
- КРШИЋ-СЕКУЛИЋ, В Весна, Корелација наставе солфеђа са инструменталном наставом, „Нота”, Књажевац, 1990.
- ОГЊЕНОВИЋ, Предраг, Нацрт за једну психолошку теорију уметности, Лабораторија за експерименталну психологију, Београд, 1985.
- Психолошка истраживања 2, група аутора, Институт за психологију, Београд, 1980.
- РАДИЧЕВАВА, Дорина, Једногласни диктати, Универзитет уметности, Београд, 1987.
- СТЕВАНОВИЋ, Борислав, Учење и памћење, Завод за основно образовање и образовање наставника СР Србије, Београд, 1973.
- СТЕВАНОВИЋ, Борислав, Педагошка психологија, Завод за издавање уџбеника СР Србије, Београд, 1969.

Downloads

Објављено

30.06.2005

Како цитирати

Тодоровић, Д. (2005). ВИЗУЕЛНО И АУДИТИВНО ОПАЖАЊЕ КАО ОСНОВА ПОСТАВКЕ И РАЗВОЈА ПЕВАЊА СА ЛИСТА. Наслеђе, 2(3), 113–128. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/31