ALL’S FAIR IN THE MILLENNIAL CLASSROOM

Authors

  • Nina Vlahović University of Belgrade, Faculty of Philosophy

Keywords:

language for professional purposes, selection/processing of teaching material, variety of genres/activities, motivation, attention retention

Abstract

This paper is the result of an empirical research and its aim is to emphasize the necessity for adapting the choice and processing of the teaching material in teaching a foreign language for professional purposes to the needs, abilities and sensibility of the new “millennial” generation of students. Such approach, in regard to history students, mainly involves a more selective choice of all the more various genres (types) of texts (newspaper articles, summaries, speeches, citations, memoirs, etc.) The need to introduce increasingly varied activities with the aim of achieving a dynamic, motivational teaching of a foreign language for professional purposes is evidenced by concrete text samples.

Author Biography

Nina Vlahović, University of Belgrade, Faculty of Philosophy

Нина Влаховић
Рођена 1959. године у Стокхолму (Шведска). На Филолошком факултету у Београду дипломирала на Групи за енглески језик и књижевност 1981. године, а постдипломске студије (Смер за социологију језика) завршила одбранивши магистарски рад Популарни судови о језику на српскохрватском језичком подручју (ментор проф. др Ранко Бугарски). Од марта 1982. до априла 1991. радила у Р. У. „Ђуро Салај“ као професор енглеског језика; од априла 1991. до априла 2000. радила на Филолошком факултету у Београду као лектор за предмет Савремени енглески језик. Од 2000. ради на Филозофском факултету у Београду као виши предавач за предмет Енглески језик. Априла 2001. стекла је звање овлашћеног испитивача ESOL-a (University of Cambridge Local Examinations Syndicate). Учествовала у оснивању удружења наставника енглеског језика (ELTA), у својству подпредседника, и активни је члан и организације ESU (English Speaking Union), као и Удружења наставника нематичних факултета. Поред низа научних студија, објавила је следеће књиге: English Grammar Exercises (Београд, 1995) и English Grammar in Context- for First-Year Students of the Faculty of Philosophy (Београд, 2006).

References

Борнман 2005: J. Borneman, Public Apologies as Performative Redress, SAIS Review, Vol 25, No. 2, 53-66.
Кери 1964: J. Cary, Memoir of the Bobotes, London: Michael Joseph.
Дорњеи 2001: Z. Dornyei, Motivational Strategies in the Language Classroom, Cambridge: Cambridge University Press.
Ekklesia. Tony Blair addresses Obama’s First Annual Prayer Breakfast. - http://www.ekklesia.co.uk/node/8558 -. 5.03.2009.
Хачинсон – Вотерс 1987: T. Hutchinson – A. Waters, English for Specific Purposes, Cambridge: Cambridge University Press.
Келдор 2005: M. Keldor, Old Wars, Cold Wars, New Wars, and the War on Terror-lecture given to the Cold War Studies Centre, London School of Eco-nomics. http://www.lse.ac.uk/Depts/global/Publications/PublicLectures, 16.03. 2009.
Меткалф 2002: F. Metcalf (ed.), The Penguin Dictionary of Modern Humor-ous Quotations, London: Penguin Books.
History Place. Great Speeches Collection.
- http://www.historyplace.com/speeches/previous.htm -. 18.03.2009.
War Quotes. - http: www.wisdomquotes.com/cat_war.html -. 7.01.2009. Warsaw Ghetto Memorial. Willy Brandt’s Silent Apology.
- http://www2.facinghistory.org/Campus/Memorials -. 13.02.2009.

Downloads

Published

06-26-2011

How to Cite

Vlahović, N. (2011). ALL’S FAIR IN THE MILLENNIAL CLASSROOM. Nasleđe, 8(17), 87–95. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/322