THE BIRTH OF THE TRAGEDY FRIEDRICH NIETZSCHE AND THE NEW TESTAMENT
Keywords:
Змајоубица, хор, sofrosine, deus ex machina, ancilla, stilo rappresentativoAbstract
This investigation of a music person takes part in analysing of a music aesthetics and spirituality of music. It was investigating in author’s articles before, but it seems that Nietzshe’s music aesthetics is rare approach from the music aspect or her experience and that it is opposite to Christianity. Because of that The Birth of the Tragedy and The New Testament, has been comparing in the order of the texts with goal to find different music spirit’s, with problem of silence (sofrosine), in opposite to the mind’s and music’s act. Conclusion is that this opposition really is only in Nietzsch’s statement, but not in essence.
References
Фридрих 1983: Н. Фридрих, Рођење трагедије, Београд.
Матић октобар 2009: Б. Матић, Политика, Београд.
Шлехта 2004: К. Шлехта, „Време и живот: Хронологија“, Градац Часопис за књижевност уметност и културу, Ниче, 28, 152-153, Београд.
Кнежевић 1997: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичког васпитања“ у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 175-185.
Кнежевић 1998: С. Кнежевић, „Диференцијација наставе и развој музичких способности ученика“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 223-234.
Кнежевић 1999: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичке културе“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 155-164.
Кнежевић 2002: С. Кнежевић, „Визуелни метод, типови музичке личности и алтерације у разредној настави“, у: Особине ученика и модели диферен-циране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 165-174.
Кнежевић 2008: С. Кнежевић, Виолина 1999. – конструкција и хармонија, Ваљево.
Свети Архијерејски Синод СПЦ (ед. 1984): Свето писмо Нови Завјет Господа нашег Исуса Христа, Љубљана.
Музичка енциклопедија (1971, 1974, 1977), Загреб.
Матић октобар 2009: Б. Матић, Политика, Београд.
Шлехта 2004: К. Шлехта, „Време и живот: Хронологија“, Градац Часопис за књижевност уметност и културу, Ниче, 28, 152-153, Београд.
Кнежевић 1997: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичког васпитања“ у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 175-185.
Кнежевић 1998: С. Кнежевић, „Диференцијација наставе и развој музичких способности ученика“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 223-234.
Кнежевић 1999: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичке културе“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 155-164.
Кнежевић 2002: С. Кнежевић, „Визуелни метод, типови музичке личности и алтерације у разредној настави“, у: Особине ученика и модели диферен-циране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 165-174.
Кнежевић 2008: С. Кнежевић, Виолина 1999. – конструкција и хармонија, Ваљево.
Свети Архијерејски Синод СПЦ (ед. 1984): Свето писмо Нови Завјет Господа нашег Исуса Христа, Љубљана.
Музичка енциклопедија (1971, 1974, 1977), Загреб.
Downloads
Published
06-26-2011
How to Cite
Knežević С. (2011). THE BIRTH OF THE TRAGEDY FRIEDRICH NIETZSCHE AND THE NEW TESTAMENT. Nasleđe, 8(17), 109–136. Retrieved from http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/324
Issue
Section
Articles