РОЂЕЊЕ ТРАГЕДИЈЕ ФРИДРИХА НИЧЕА И НОВИ ЗАВЕТ
Кључне речи:
Змајоубица, хор, sofrosine, deus ex machina, ancilla, stilo rappresentativoСажетак
У истраживањима музичке личности незаобилазна је анализа музичке естетике и духовности музике. Ово је унеколико истражено у ранијим радовима аутора, али чини се да је музичка естетика Ничеа редак приступ из аспекта музике или њеног доживљаја и да је супротна Хришћанству. Зато се Рођење трагедије и Нови Завет херменеутички пореде у редоследу текстова са циљем изналажења различитог музичко духовног, проблема ћутања (sofrosine), у супротности умског и музичког акта. Закључује се да је та различитост заправо само по изјави Ничеа, али не и у суштини.
Референце
Фридрих 1983: Н. Фридрих, Рођење трагедије, Београд.
Матић октобар 2009: Б. Матић, Политика, Београд.
Шлехта 2004: К. Шлехта, „Време и живот: Хронологија“, Градац Часопис за књижевност уметност и културу, Ниче, 28, 152-153, Београд.
Кнежевић 1997: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичког васпитања“ у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 175-185.
Кнежевић 1998: С. Кнежевић, „Диференцијација наставе и развој музичких способности ученика“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 223-234.
Кнежевић 1999: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичке културе“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 155-164.
Кнежевић 2002: С. Кнежевић, „Визуелни метод, типови музичке личности и алтерације у разредној настави“, у: Особине ученика и модели диферен-циране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 165-174.
Кнежевић 2008: С. Кнежевић, Виолина 1999. – конструкција и хармонија, Ваљево.
Свети Архијерејски Синод СПЦ (ед. 1984): Свето писмо Нови Завјет Господа нашег Исуса Христа, Љубљана.
Музичка енциклопедија (1971, 1974, 1977), Загреб.
Матић октобар 2009: Б. Матић, Политика, Београд.
Шлехта 2004: К. Шлехта, „Време и живот: Хронологија“, Градац Часопис за књижевност уметност и културу, Ниче, 28, 152-153, Београд.
Кнежевић 1997: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичког васпитања“ у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 175-185.
Кнежевић 1998: С. Кнежевић, „Диференцијација наставе и развој музичких способности ученика“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 223-234.
Кнежевић 1999: С. Кнежевић, „Модели диференцираног рада у настави музичке културе“, у: Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 155-164.
Кнежевић 2002: С. Кнежевић, „Визуелни метод, типови музичке личности и алтерације у разредној настави“, у: Особине ученика и модели диферен-циране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања, Учитељски факултет у Сомбору, 165-174.
Кнежевић 2008: С. Кнежевић, Виолина 1999. – конструкција и хармонија, Ваљево.
Свети Архијерејски Синод СПЦ (ед. 1984): Свето писмо Нови Завјет Господа нашег Исуса Христа, Љубљана.
Музичка енциклопедија (1971, 1974, 1977), Загреб.
Downloads
Објављено
26.06.2011
Како цитирати
Кнежевић, С. (2011). РОЂЕЊЕ ТРАГЕДИЈЕ ФРИДРИХА НИЧЕА И НОВИ ЗАВЕТ. Наслеђе, 8(17), 109–136. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/324
Bрој часописа
Секција
Научни радови