COORDINATE SYNTAGMATIC CONSTRUCTIONS IN HIGH SCHOOL SERBIAN LANGUAGE TEACHING
METHODOLOGICAL APPROACH
Keywords:
coordinate syntagmatic structures, constituent syntactic units, methodical approach, Serbian language teaching, active teaching, didactic systemAbstract
This paper discusses the treatment of coordinate syntagmatic constructions in high school teaching, with a methodical approach which involves linking traditional methodical procedures through the achievements of active teaching and modern didactic systems. Processing of coordinate syntagmatic constructions in high school Serbian language teaching has been developed in four stages. The first two stages establish the necessary, sufficient and optional conditions for coordination of constituent syntactic units, while the third and fourth stage are reserved for establishing the standard language criteria of coordinate construction, and for recognition of their stylistic characteristics.
References
Ivić i dr. 2001: Ивић, Иван, Пешикан, Ана, Антић, Слободанка, Активно учење 2, Београд: Институт за психологију.
Kovačević 1987: Ковачевић, Милош, Прескрипцијом против језичких и стилских законитости, Књижевност и језик, XXXIV/3–4, 158–172.
Kovačević 1999: Ковачевић, Милош, Методички приступ хијерархизацији критеријума у настави језика, у: У одбрану језика српскога – и даље, Београд: Требник, 261–271.
Kovačević 2000a: Ковачевић, Милош, Зеугма и ателажа, у: Стилистика и граматика стилских фигура, Крагујевац: Кантакузин, 175–192.
Kovačević 2000b: Ковачевић, Милош, Нова стилска фигура – фигура супстантиватика, у: Стилистика и граматика стилских фигура, Крагујевац: Кантакузин, 263–286.
Kovačević 2003: Ковачевић, Милош, Таутологија и плеоназам, у: Граматичке и стилистичке теме, Бања Лука: Књижевна задруга, 237–266.
Kovačević 2011: Ковачевић, Милош, О неким структурним и нормативним питањима координативних синтагми, у: Граматичка и стилистичка питања срског језика, Београд: Јасен, 59–78.
Metode 2011: Metode aktivno oriјentisane nastave, Udruženje nastavnika, VET Forum, Kragujevac, http://tozadragovic.files.wordpress.com/2011/.../skripta-2-metode-aon. Последња посета: 1. 12. 2014.
Milanović 2009: Милановић, Александар, Срски језик и језичка култура за 7. разред основне школе, Београд: Завод за уџбенике.
Мilatović 1999: Милатовић, Вук, Методичке посебности у настави граматике, Српски језик, IV/1–2, 729– 735.
Nastavni program VII: Наставни програм за седми разред основне школе. http://www.zuov.gov.rs/dokumenta/CRPU/.../sedmi%20razred%20osnovnog%20obrazovanja%20i%20vaspitanja.pdf. Последња посета: 17. 12. 2014.
Nastavni program Gimn.: Наставни програм за гимназију општег типа. http://www.mpn.gov.rs/dokumenta-i-propisi/nastavni-planovi-i-programi/srednjeobrazovanje-i-vaspitanje/79-gimnazije/883-pravilnik-o-izmenama-i-dopunama. Последња посета: 17. 12. 2014.
Nikolić 1988: Николић, Милија, Методика наставе српскохрватског језика и књижевности, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Petrovački 2004: Петровачки, Љиљана, Синтакса у настави српског језика и књижевности, Нови Сад: Змај.
Petrovački, Štasni 2010: Петровачки, Љиљана, Штасни, Гордана, Методички системи у настави српског језика и књижевности, Нови Сад: Филозофски факултет.
Prćić 2004: Прћић, Твртко, Немарни „функционални стил”: у потрази за изгубљеним значењем, Научни састанак слависта у Вукове дане, 32/1, 297−305.
Stanojčić, Popović 2004: Станојчић, Живојин, Поповић, Љубомир, Граматика српскога језика (уџбеник за I, II, III и IV разред средње школе), Завод за уџбенике и наставна средства, Београд.
Veljković Stanković 2013: Вељковић Станковић, Драгана, Комуникативни приступ настави српског језика, Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.