ОСНОВИ ПИЈАНИСТИЧКЕ МЕТОДЕ ЛАЈМЕР-ГИЗЕКИНГ
Кључне речи:
психотехничка школа пијанизма, унутрашњи слух, визуализација дела, релаксација, правила вежбања, динамика, начини удара, педалСажетак
Предмет овог рада је упознавање са књигом K. Leimer, W. Gieseking, Piano Technique - The Shortest Way to Pianistic Perfection у којој је изнета суштина њихове пијанистичке методе. Овај рад је отворио ново поглавље у теорији пијанизма. Аутори су по први пут покушали да опишу и систематизују искуство психотехничке шкoле пијанизма, односно методе која у први план ставља извођачев ментални однос према делу и инструменту. Као претечу ове школе можемо означити Ф. Листа који је указао на ментални приступ у решавању извођачких проблема. Овакав приступ био је запостав љен у разматрањима анатомско-физиолошке школе. Супротно ставовима ове школе, Лајмер у средиште своje методе поставља динамички систем - мозак, прсти, клавијатура, тон, уши, пружајући основ за сагледавање репродукције музичког дела као временског процеса.
Референце
К. Лајмер и В. Гизекинг (K. Leimer,W. Gieseking), Piano Technique - The Shortest Way to Pianistic Perfection (Најкраћи пут до пијанистичког савршенства), Dover Publications, Inc, New York, 1972, 5.
N. Pеrеlmаn, Na satu klavira, prevod: D. Benčić i J. Zlatar, Zagreb,1995, 15.
K. Leimer, W. Gieseking, Piano Technique..., 129.