ПАД МАСКИ, ОТКРИВАЊЕ ЛИЦА И ОНЕОБИЧАЈЕНЕ КОНСТАНТЕ ПОЈЕДИНИХ ЖЕНСКИХ ЛИКОВА У МИХИЗОВИМ ДРАМАМА

Аутори

  • Сања Живковић Основна школа "Вук Стефановић Караџић" у Крагујевцу

Кључне речи:

онеобичајене константе, Жена Бановић Страхиње, интелектуални вид, маска, лице, Јелена Ђурић, боја

Сажетак

У раду се поставља питање маске, лица и онеобичајених константи са циљем да се исте пронађу и испитају у ликовима Жене и Јелене Ђурић у драмама Борислава Михајловића Михиза. Полази се од предмета који су у вези са ликом Жене у драми „Бановић Страхиња“ и који утичу на његову карактеризацију, затим се прелази на испитивање маске коју Жена носи, а која се мења зависно од тога са ким остварује одређени однос. У раду је показано да Жена Бановић Страхиње не може да истрпи маску узорне супруге, да та маска пуца услед чега Жена одлази да живи са Бановићем под теретом кривице, јер је такву нагодбу остварила са стварношћу. Након тога прелази се на лик Јелене, његове карактеристике, смењивање различитих маски, да би на крају дошли до закључка да Јелена Ђурић ломи своју маску уздржаности у моменту када Сајлер одбија да јој помогне. У завршном делу закључујемо да се маске и формирају и ломе услед животних околности, а да лице које се појави након пуцања маске није идентично оном које је постојало пре стављања маске.

Референце

Михиз 1986: Б. Михајловић Михиз, Издајице, Београд: БИГЗ.

Брехт 1976: Б. Брехт, Драма од Ибзена до Брехта, Београд: Нолит.

Шеваље, Гирбрант: 1983: Ж. Шеваље, А. Гирбрант, Рјечник симбола, Загреб: Накладни завод.

Downloads

Објављено

30.06.2012

Како цитирати

Живковић, С. (2012). ПАД МАСКИ, ОТКРИВАЊЕ ЛИЦА И ОНЕОБИЧАЈЕНЕ КОНСТАНТЕ ПОЈЕДИНИХ ЖЕНСКИХ ЛИКОВА У МИХИЗОВИМ ДРАМАМА. Наслеђе, 9(21), 183–194. преузето од http://nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/490